Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

maandag 17 augustus 2009

[ NFL ] Mysterieuze blog Michael Vick. True or false?

Er is een blog op globalgrind.com opgedoken die zou zijn geschreven door veroordeeld blaffer-moordenaar Michael Vick. Mensen uit het kamp van de Eagles zeggen dat de woorden niet van de hand van Vick komen, de website claimt authentiek materiaal te hebben. Zoveel viel te lezen op profootballtalk.com vóór je de blog te pakken had. En dan lees je het en val je stijl achterover. Wat een ophef.

Het is alsof je het transcript van de persconferentie leest. Vick zegt zich te schamen voor de persoon die hij is, dat hij in de bak met mensen praatte die zelf honden hadden, blabla. Erg hondig, euh, handig van hem. Hij predikt de juiste woorden en nu zullen zijn acties moeten volgen. Toch geloof ik Vick als hij zegt het niet te hebben geschreven: Hij speelt in het stuk de excuses kaart een beetje terwijl hij die tot nu toe vakkundig uit de weg ging. De blootstelling aan geweld zou hem gevoelloos hebben gemaakt, hij zou tot inkeer zijn gekomen door toedoen van anderen. In de (live) media heeft hij juist gezegd zelf tot het besef van goed- en fout te zijn gekomen en dat zijn 'cultuur' geen excuus is.

Tot slot mijn bescheiden mening over Vick. De man heeft achttien maanden zitten brommen omdat hij honden heeft mishandeld. Dat ga ik niet eens proberen goed te praten: zoiets doe je niet met dieren. Maar ik vind anderhalf jaar cel wel genoeg, hij heeft naar mijn rechtvaardigheidsgevoel daadwerkelijk betaald voor zijn straf. Roger Goodell zal hem nog wat wedstrijden schorsen, hij komt pas na een paar weken in het seizoen in actie, hij is een contract van 135 miljoen kwijt. Geef de man zijn tweede kans. Dit is voor mij een ander verhaal dan Donte Stallworth die een man dood rijdt en slechts één jaar niet kan footballen (en wel thuis zit). Vick heeft zich goed gedragen sinds hij vrij is en zegt zelf nu zijn acties te laten spreken. Ik luister.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport