Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

maandag 24 augustus 2009

[ NBA ] 23 augustus 2009. Michael Beasley zet zichzelf voor lul

Michael Beasley past niet in de NBA. Hij hoort, en voelt zich, niet thuis in de cultuur die de basketballleague haar spelers oplegt. In een tijd waar LeBron James, Dwyane Wade, Kobe Bryant en zelf Carmelo Anthony posterboys zijn geworden van perfecte etiquette komt Michael Beasley door onvolwassen acties in het nieuws. Het is nu zelfs zo ver dat mensen beginnen twijfelen aan de toekomst van B-Easy bij Miami. Dwyane Wade zou de onvolwassenheid van de forward al langer beu zijn en dan is het onhandig om op het net te komen met een foto waar wel eens een zakje wiet op kan staan.

Beasley wilde zijn twittervolk laten zien dat hij een nieuwe tattoo had. Op zijn rug staat 'Supercool Beas', alsof hij een voetbalspeler met die naam is. Aan de eerste S hangt een weinig subtiele zonnebril. En op het bijzettafeltje ligt een zakje waarvan Beasley nooit zal kunnen bewijzen dat het geen wiet bevat. Normaal ben je onschuldig tot het tegendeel is bewezen maar Beasley leek 'high as a helicopter' toen hij zijn laatste Tweets postte: "Y do I feel like the whole world is against me!!!!!!! Back on my FTW!!!!! I can't win for losin!!!!!!!!!!", "Feelin like it's not worth livin!!!!!!! I'm done" en "not feelin this at all!!!!!"

Vertel me de laatste keer dat het een goed idee bleek voor een atleet om zijn bad trip aan de wereld bekend te maken. Zonder enig bewijs, behalve de foto, wordt Beasley nu aan Stephon Marbury gelinkt. Die liet een paar weken terug weten 'af en toe wiet te roken' maar dat was geen probleem: 'Ik stap niet in de auto, ik volg de regels.' Euhm. Goed.

Maar terug naar wat er in de eerste alinea staat: Ik voel mee met de jongen. Beasley is een jonge knul, hij is verdomme twintig jaar oud! We mogen atleten graag als ze 'zo lekker gewoon' zijn gebleven maar als dat 'gewoon' blijkt te betekenen dat hij een hippie is, mag het ineens niet meer? Beasley is een beetje een klungel, hij is enorm grappig in interviews en neemt zichzelf niet al te serieus. Hij gunt ons een kijkje in zijn leven, zonder de opsmuk van communicatiedeskundigen die Kobe, LeBron en D-Wade waarschijnlijk wel in hun oor hebben fluisteren. Ik mag Michael Beasley. Hele goede basketballer, daar gaat een ander team wel achter komen, en vooral een mens van vlees en bloed. Hij zou mijn maat kunnen zijn. Ik wil in zijn entourage terecht komen. Bietje roken met de man.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport