Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

zaterdag 8 augustus 2009

[ NBA ] 7 augustus 2009. Ben Wallace naar Detroit

De Detroit Pistons spelen volgend jaar met een vertrouwde kern. Tayshaun Prince, Rip Hamilton en nu ook Ben Wallace zullen een blauw-rood-wit tenuetje aantrekken. Of Wallace ook gaat spelen is de vraag; De Detroit Pistons betalen hem 1.2 miljoen dollar om 'een persoonlijkheid in de kleedkamer' te zijn. Hij zou defense moeten prediken aan de nieuwe gezichten, en met Ben Gordon en Charlie V. als nieuwkomers lijkt me dat zeer verstandig.

Maar is dat niet de taak van de coach. Geef mij 1.2 miljoen dollar en ik zou die mannen tot in hun mansion volgen om ze te vertellen dat verdedigen 'de shit is'. Ik zou die dikke vent uit Space Jam zijn die aan Michael Jordan kleeft alsof hij een kauwgom onder zijn voetzool is. De Pistons zelf hebben al laten weten dat Wallace 'waarschijnlijk niet veel minuten zal spelen'. Ugh. Laat hem dan met pensioen gaan. Daar neigde hij zelf al naartoe, eerder deze off season. Voor Wallace zal het wel een leuke thuiskomst zijn. Met Rip en Tayshaun verhalen vertellen over 2004, toen de mannen nog relevant waren. Good times.

Ricky Rubio blijft schijnbaar gewoon bij zijn huidige club Joventud. Eeuwig zonde. Als hij volgend jaar gewoon speelt behouden de Wolves wél zijn rechten, dus als hij naar de NBA komt zie ik hem (hopelijk) alsnog met Al Jefferson en Corey Brewer. Maar ik word dus wel effectief beroofd van één of twee jaar vermaak op de guardpositie in Minnesota. Eeuwig zonde.

De interesse van de Miami Heat in Allen Iverson is nog niet over. Het is al een paar dagen stil rond de guard, een eeuwigheid in 'NBA Off Season'-termen, maar het vuur laait dus weer op. Ik zie Iverson het liefst bij de Bobcats en Larry Brown maar met de Heat zou ik ook vrede hebben. Ik denk dat A.I. met Wade een teamgenoot heeft die hem in bedwang kan houden en hem kan laten spelen voor het team. Iverson was, zelfs in Detroit, gewend het team voor hem te laten spelen. In Miami is die optie er niet waardoor hij misschien wél vrede kan hebben om als eerste van de bank te komen. Wade veertig minuten speelt, Chalmers dertig, blijven er toch nog twintig minuten over voor het antwoord om te schitteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport