Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

maandag 10 augustus 2009

[ NBA ] 9 augustus 2009. Leinas Kleinza naar Europa

Leinas Kleiza komt naar Europa. Olympiakos haalde de ex-Nugget voor twee jaar en twaalf miljoen dollar binnen. Hij is de tweede bekende NBA'er die het bij de club gaat zoeken; vorig jaar haalde Olympiakos Josh Childress binnen. Twee gedachten: 1. Jammer, Kleiza was een ondergewaardeerde speler in een foute situatie. 2. Zes miljoen per jaar is veel voor een speler die weinig laten zien. De economische crisis, de regelgeving in Europa... Zou het echt zover zijn dat Europese clubs ook voor de toppers een legitieme optie worden?

Toen Childress vorig jaar naar Griekenland vertrok schreven de media dat hij wel eens een pionier zou kunnen worden. Het Europese basketball wordt beter, spelers worden hier grof betaald (mits de juiste club tekent). Kobe Bryant en LeBron James werden om hun mening gevraagd en inderdaad: Als er iemand met 20 miljoen belastingvrije dollars aan zou kloppen zouden ook zij interesse hebben. Nu gaat Kleiza dus, Nate Robinson zou naar verluid interesse wekken en wie weet wie er nog allemaal volgen. Beetje bij beetje gaat de stroming steeds vaker de andere kant op. De NBA is niet alleen meer klant- maar ook leverancier van het grootste basketballtalent op aarde.

Big Baby Glen Davis keert terug bij de Celtics. Boston tekent hem voor twee jaar en beloont Davis daarmee voor een uitstekende off season. Een paar dagen geleden uitte Davis op zijn twitter nog twijfels over de mentale welgesteldheid van zijn club: Waarom krijgen andere spelers deals en zat hij nog zonder contract? Baby ontkende dat hij het zelf schreef (wie dan? kabouters?!?) maar zijn boodschap vond een oor in Boston. En terecht. Glen Davis was een grote reden dat Boston niet volledig neerstortte toen Kevin Garnett neer ging.

14 opmerkingen:

  1. Kleiza is een topper. Atletisch vermogen, uitstekend schot en een redelijke verdediger. Maarja, als je als team al je plays runt voor Anthony, Martin en Billups/Iverson dan is er gewoon niet zoveel ruimte meer over.

    Hij had naar de Timberwolves moeten gaan ofzo. Alhoewel, nu krijgt 'ie fucking dikke knaken in Europa. Waarom ook eigenlijk niet? Olympiakos zou met neutrale scheidsrechters waarschijnlijk ook tot de top 4 van de NBA behoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, en ik haat Glen Davis. Een dikke papzak die een beetje jumpers raak staat te schieten. Ik kon die gast wel schieten tegen Chicago.

    En Kevin Garnett mag ook kapot van mij. Arrogante klootzak met z'n kutkop.

    Haat aan de Celtics. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En Paul Pierce is ook een ongelofelijke sukkel. Die is in z'n vorige leven slak geweest. Of schildpad. Of acteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beetje trieste reactie, niveau 13-jarige voetbalhooligan...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Von Wafer trouwens ook een 2-jarig contract bij Olympiakos getekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks triest. Celtics zijn het meest treurige team allertijden. Waardeloos zelfs. Manier van spelen is leuk, maar die gasten zelf zijn echte losers (behalve Ray Allen). Allemaal een misplaatste attitude. Zelfs Rondo vind ik een smerig mannetje, met zijn vieze acties in het veld. Mensen slaan en duwen. Weg met die losers. Verbannen uit de league. Gezonde competitie (artest/kobe bijv.) is mooi om te zien en daar kan ik van genieten. Maar van die sukkels uit Boston kan ik niet echt genieten. Zeker als zo'n papzak als Glen Davis ook nog eens een ego heeft. Hahaha, wat een drama.

    Ray Allen moet getrade worden en gewoon lekker bij de Trailblazers gaan spelen ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het meest treurige team allertijden nog wel. Als het allemaal losers zijn waarom hebben ze dan allemaal een ring? Een misplaatste attitude maakt je nog niet het meest treurige team allertijden.

    Ik snap je woede tegenover Glen Davis ook niet echt, heb je het gedeelte van het seizoen waarin Garnett en Powe geblesseerd waren niet gezien ofzo?

    En wat is er mis met Eddie House, Kendrick Perkins, Leon Powe, Brian Scalabrine en Tony Allen?

    Mag ik vragen hoe oud je bent?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb heel veel games van de Celtics gezien, waardoor ik ze nog meer haat. Zeker omdat die Glen Davis ineens jumpers raak ging schieten vanaf de elleboog. Alles zeg maar. Hij viel heel goed in voor Garnett. Natuurlijk, dat durf ik best toe te geven. Maar hij is traag in de defense, heeft een misplaatst ego en is een treurige emo. Speel je in de NBA, ga je zitten janken omdat je teamgenoot wat tegen je zegt. En vervolgens ook echt met een handdoek over je kop gaan zitten. Dat tekent zijn mentaliteit. Een echte Celtic dus.

    Eddie House kan niks. Die jongen schiet er een paar keer per seizoen een paar drietjes in en gaat dan doen alsof 'ie de nieuwe Reggie Miller is. Met z'n sokken en al z'n zweetbandjes. Hahaha, doe eens normaal man.

    Kendrick Perkins: Dat is een wannabe-badboy. En hij denkt dat 'ie de nieuwe Amare Stoudemire is ofzo. Hij is overigens net zo'n klootzak als Rondo. Ook van die smerige overtredingen maken. En die hondenkop van hem staat me ook niet aan. Komop, hoe kun je juichen voor iemand die op een labrador lijkt?!

    Leon Powe: geen slecht woord over deze man. Rectificatie is op z'n plek. Leon Powe en Ray Allen zijn helden. Ik ben ook blij dat Powe weggaat. Dan kan ik de C's nog meer haten. Een keiharde bikkelaar uit de ghetto. Heerlijk. Een jongen die er ALTIJD voor gaat en altijd klaar staat om te knallen.

    Brian Scalabrine: hahahahaha.

    Tony Allen: wordt door iedereen bestempeld als een uitstekende verdediger, maar de stunteligheid straalt er vanaf. Die kan echt helemaal niks behalve fouten maken aan het einde van de wedstrijd. Ik heb hem nog nooit wat goeds zien doen. Eigenlijk vind ik hem een beetje zielig. Want hij loopt ook altijd zo onzeker door dat veld. Omdat zijn tegenstanders hetzelfde weten als ik, haha.

    Marbury is trouwens ook zo'n loser. Die kan beter een handdoek over z'n kop vastnieten en gewoon lekker op de bank blijven zitten.

    Ging Wallace ook niet naar Boston? Zoja: Da's ook een first class fail. Overrated met z'n lelijke high release jumper. Kan niet verdedigen en pretendeert te kunnen schieten met links, omdat hij ooit een keer een drietje met links heeft raakgeschoten. Jezus. Dat kan ik ook. Geef mij ook maar een paar miljoen dan. Een waardevolle toevoeging aan de loser franchise "Boston Celtics"

    Mijn leeftijd lijkt me niet echt relevant. Ben jij wel een Celticfan, Maarten?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jou argumenten zijn zo slecht dat ik hierdoor vannacht niet meer kan slapen. Volgende keer graag zinnige opmerkingen maken Paul

    Yves

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tsja, dat je je leeftijd niet wilt noemen zegt genoeg lijkt me....

    Ik ben zelf fan van de Lakers, kijk graag naar big guys die handig zijn met de bal en vind de triangle offence ook geweldig.

    Ik snap niet zo goed waarom je zo kinderachtig schrijft. Spelers die helemaal niks kunnen, ontzettende sukkels zijn of er gewoon stom uitzien. Spelers die kapot moeten, spelers die in hun vorige leven een schildpad waren (waar slaat die laatste trouwens op?). Op de basisschool roep je zo'n dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Yves: Ik baal intens dat je vannacht niet hebt kunnen slapen. Echt waar. Het spijt me.

    Maarten: Het is zinnig wat ik zeg. Boston sucks. Punt. Omdat een team presteert, betekent het niet gelijk dat ik fan van ze moet zijn. Als ik een slecht gevoel krijg bij een team, dan veracht ik ze. Vervolgens ga ik analyseren waarom ik een slecht gevoel bij ze krijg. En die argumenten heb ik al voldoende aangehaald, zowel op technisch als mentaal vlak.

    Overigens is de triangle offense ook zo Amerikaans als maar kan. Door dat soort offenses worden spelers enorm beperkt opgeleid. Dat is nou typisch een set offense, waardoor Europa Amerika aan het inhalen is. In Europa werken ze veel met motion offenses of pick&roll offenses. Op basis van het lezen van de verdediging moet de aanval zich aanpassen en moet elke speler op elke positie kunnen spelen. Dat zul je bij een triangle offense nooit zien. Daarom kunnen al die Amerikaanse paupercenters in de NBA (op een enkeling na) ook totaal niet schieten. Dat is echt niet omdat ze er geen talent voor hebben, maar gewoon omdat ze beperkt zijn opgeleid. De high/low offense is ook zo'n aanval die centers weer enorm beperkt.

    Als een opleidingscoach veracht ik de triangle offense. Maar het mag duidelijk zijn dat Phil hem met de Lakers uitstekend uitvoert. Daarnaast hoeft hij niet meer op te leiden, maar gewoon te winnen. En daar is hij heel goed in. Maar nogmaals: Spanje, Griekenland, Litouwen, Rusland.. ze gaan de States echt voorbij binnen enkele jaren, als het Amerikaanse opleidingsmodel niet verandert.

    Maar da's weer een hele andere discussie. Oh ja.. Boston sucks.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou er eigenlijk niet meer op in moeten gaan want je maakt jezelf compleet belachelijk maar het is te leuk om te stoppen.

    Het woord zinnig heb ik niet gebruikt, ik zei dat je kinderachtig was.

    Boston sucks. Punt. Solid as a rock. Dit kan ik niet onderuit halen. Je onderbouwing laat me volledig verslagen achter.

    De triangle offence een set offence? Vertel er eens wat meer over, leg de basisprincipes alsjeblieft aan me uit want ik ben heel benieuwd hoe je in de triangle offence een set offence kan zien.

    Je bent een opleidingscoach? Bij welke vereniging?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sorry, zinnig was "Yves". Heb de verkeerde aangesproken. Mijn argumenten zijn zinnig. Punt.

    Je zet je triangle offense op vanuit je set offense. Als jij het anders ziet, mag je me dat uitleggen. Een verschil in de intepretatie van begrippen gaat verder voorbij de discussie.

    Verder vind ik de denigrerende ondertoon in je post jegens een ander enigszins respectloos. Ik ben hier om te commenten (cq rellen) op alle NBA gerelateerde zaken. Niet om persoonlijk te worden met andere gebruikers. Daar heb ik Lexa voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Never mind. Wat jij wilt vriend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport