Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

donderdag 6 augustus 2009

[ NBA ] 5 augustus 2009. Brandon Roy get's PAID

Brandon Roy, shooting guard voor de Portland Trailblazers, heeft een contractverlenging getekend. Hij blijft na dit jaar nog vijf jaar in Portland en hoewel precieze details bekend zijn is duidelijk dat hij niet meer bij de Aldi hoeft te shoppen. Hij krijgt een 'maximum' deal, die neer gaat komen tussen de 74 en 82 miljoen dollar.

Hoewel het bekend is dat Roy een 'clutch' speler is heb ik het gevoel dat we daar niet genoeg over praten. Misschien is het omdat het, volgens mij, zijn grootste kwaliteit is. Hij kan zijn eigen schot creëren, is dodelijk als hij rond de drie zijn dribbel oppakt, maar dat zijn meer spelers in de league. Echter: Met de wedstrijd op de lijn, wie zou je liever de bal geven? Wade, Kobe. That's it. Nu wil ik Roy niet met hen vergelijken maar dat is wel een leuk rijtje om in genoemd te worden. En tóch vind ik Roy niet goed genoeg voor een maximaal contract.

Ik heb hem te lang niet meer zien spelen om voorbeelden aan te halen maar Roy komt op mij niet over als een franchise speler, iemand die gemaakt is om voor de komende acht jaar een team te dragen. Hij kan wedstrijden beslissen maar kan hij play off series overnemen? Hij vloog er uit tegen een mank Houston, dat had écht niet gehoeven als hij de moordenaar was die de 82 miljoen rechtvaardigt.
Ik zou hem liever langs een dominantere speler zien om een onverslaanbaar duo te vormen. Roy en Shaq in zijn prime, dat zou vet zijn. Roy en Dwight Howard nu, watertanden! In Portland lopen projecten rond die wel- of niet goed uit kunnen pakken en ik ben niet zeker of Roy die groep spelers écht contenders kan maken. Ik hoop het, ik vind de Blazers écht een leuk team, maar ik heb het moeilijk om het me voor te stellen.

Jerry Stackhouse (34) is (ook) aan het fitnessen in New York. Nu ben je gewoon aan het opscheppen hoe graag veteranen wel niet naar je toe komen, Donnie Walsh. Wat moet je op dit punt nog met Stackhouse? Die man kwam vorig jaar amper in actie en wat hij liet zien jeukte aan je ogen alsof je er door een mug gestoken was. Hoe méér berichten uit New York komen over nieuwe gezichten in de gym, des te harder denk ik dat het bij Ramon Sessions blijft. Elke grote naam die met New York in verband wordt gebracht maakt Sessions nerveuzer. Onthoud: Het is verrekte moeilijk om aan een fatsoenlijke deal te komen. Zelfs David Lee (geweldige rebounder) en Nate Robinson (verkoopt tickets...) zijn nog free agent. Als Sessions het gevoel krijgt dat New York hem ontglipt gaat hij misschien met minder geld akkoord dan hij vorig jaar zou hebben gedaan.

De Minnesota Timberwolves hebben nog steeds geen coach. Hoe is dat gebeurd? Ik had verwacht dat er na mijn vakantie wel iemand gehuurd was. Waarom is Mark Jackson niet gewoon de nieuwe man van de Wolves geworden? Hij is een naam! Als je iemand, laten we zeggen één van de beste guards voor de komende vijftien jaar, naar je team wil lokken, zou het dan niet handig zijn om VERDOMME EEN COACH TE HEBBEN?!? Nu praten ze met een assistent van de Lakers, Kurt Rambis, en hij schijnt goed te zijn. Maar het gaat er om dat je een signaal af geeft aan Rubio. 'We zijn er in Minnesota mee bezig álles in het licht van jouw toekomst, en die van Jefferson en Love, op te bouwen. We bouwen een troon voor je. Kom alsjeblieft hierheen!'

2 opmerkingen:

  1. Ben het niet echt met je eens. Roy is nog relatief jong en Wade speelt met de grootste paupers van de NBA, terwijl Roy in een talentvol team zit. Daarom kan hij stat-wise ook niet op tegen Wade. Kobe valt qua clutch-factor te vergelijken met Michael Jordan (did he just say what i think he said?!) en staat dus echt op eenzame hoogte.

    Roy is een geweldige speler, met de beste motoriek van de league. Offensief te vergelijken met Wade (uitstekende jumper, eigen kansen creeren, een beest nabij de ring en een iets mindere driepunter), maar defensief een stuk beter. Daarnaast is Roy een echte teamplayer.

    Roy is een volwaardig all-star, heeft meerdere malen bewezen clutch te zijn en heeft de kwaliteiten van een max-contract-player. Samen met de geweldige talenten bij Portland (Aldrige, Fernandez, Oden en mijn persoonlijke favoriet Jerryd Bayless) gaan die het komend seizoenen geweldig doen. Onder leiding van Roy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Paul,

    ben het met je eens dat Miami slecht is, maar Wade liet het ook al zien met Shaq, J-Will, Payton, Posey etc.

    Interessant wat je zegt over Roy's motoriek, zal er volgende keer op letten. Ik vind Roy's team een beeeetje overschat, ben het wel met je eens (en hoop ook) dat ze veel gaan brengen dit seizoen. Maar ik zie ze meer als de Pistons een paar jaar geleden: Een sterk collectief zonder speler die écht de man is zoals Wade bij Miami en LeBron bij de Cavs.

    Bedankt voor je reactie, je gaat zeker nog veel over de Blazers lezen hier :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport