Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

donderdag 23 juli 2009

[ NBA ] Blake Griffin geblesseerd, Rubio weg uit Spanje?

Blake Griffin houdt op met basketballen voor de komende weken. Een kleine schouderblessure houdt hem van de trainingen weg. Na een succesvolle summerleague is dat een kleine smet op Griffin's zomer. Clipper-fans zullen vooral de zoete smaak van zijn 19-11 gemiddeld blijven proeven, maar wordt het niet tijd dat we ons zorgen gaan maken over de fragiliteit van spelers?

Misschien dat ik het alleen maar zie omdat ik de NBA sinds twee of drie jaar intenser volg, maar het lijkt alsof veel spelers het spel gewoon niet meer aan kunnen. Spelen ze te veel wedstrijden? Als je intense trainingen bij de 82 games (en play offs) optelt, lijkt dat niet ver gezocht. Of zijn de spelers te sterk geworden voor het spel onder de borden? Dat er tegenwoordig zoveel kracht en explosie in het spel zit dat er vaker kleine kwetsuren ontstaan, die veranderen in iets groters? Dat laatste lijkt me niet, in een tijd waar voor alles gefloten wordt, maar ik heb een gevoel dat ik nog niet thuis kan brengen. Daar blijf ik de komende dagen wel wat over denken. In mijn oren klinkt het niet meer dan logisch dat slungels van 2.10 meter (rond die koers in ieder geval) niet gemaakt zijn om heel hard te rennen en heel fysiek te spelen. Yao Ming houdt het korter vol dan gedacht, Greg Odon heeft zijn game nog niet kunnen laten zien en ik hoop oprecht dat dit voor Griffin eenmalig is. Maar geblesseerd raken voor je eerste wedstrijd, dat kan geen goed voorteken zijn.

Ricky Rubio wil écht weg bij DKV Joventud. Dat wil niet zeggen dat hij naar Minnesota gaat. Hij kan ook ergens anders in Europa gaan spelen (Real Madrid, of ergens in Turkijke) of nog erger: Hij kan een jaar stoppen met basketballen. Als hij een jaar vakantie neemt verliest Minnesota zijn rechten en kan hij volgend jaar opnieuw in de draft deelnemen. David Kahn en de zijnen zouden dan een nummer vijf pick verspild hebben, er helemaal niks voor krijgen. Auch, over een doemscenario gesproken. Het zou wél gerechtigheid zijn in het licht van wat ik een tijd geleden schreef. Het wordt tijd dat slechte teams gestraft worden voor matig management, niet beloond in de vorm van een rauw talent als Rubio. Als Minnesota naar Ricky kan zwaaien zou dat een viezere kastijding zijn dan de slotscene in, of eigenlijk heel de film, Passion of the Christ.

1 opmerking:

  1. Het grote nadeel van die grote europese clubs is dat ze zijn buyout kunnen betalen terwijl de Timberwolves niet meer dan 500K mogen ophoesten. Rubio zou eigenlijk wel gek zijn als hij zijn buyout (die rond de 6 miljoen ligt) zelf gaat betalen, dan speelt hij zijn eerste 2 jaar in Minnesota voor niks. Stel dat hij geblesseerd raakt dan heeft hij niks. Ik ga er dus maar vanuit dat hij volgend seizoen nog in Europa speelt en nog geld op zijn rekening heeft staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport