Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

vrijdag 24 juli 2009

[ NBA ] 23 juli 2009. Waar LeBron 'cool' doet

Na het lekken van 'de tape' gisteren komt ineens een statement van LeBron James dat hem menselijk maakt. Toeval? Ja, echt toevallig! Ongeveer zo toevallig als twee filmsterren die bij elkaar komen nadat ze a) eerder in de film klunzig hun hoofden stootten of b) één van de twee boeken opraapte voor de ander. LeBron James schaamt zich kapot dat hij zo'n drama van 'de dunk' maakte en wil iets aan zijn image doen. De man heeft -stilte voor een spanningsmoment- wiet gerookt.

LeBron James heeft een J gerookt. De shirtverkoop van modelschoonzoon James is in de ruige buurten met 400% gestegen. De bekentenis komt trouwens uit een boek over 'the King' dat in september verschijnt en nogmaals, het riekt echt naar zelfpromotie. Ik weet niet of ik respect of walging moet hebben voor de manier waarop James zichzelf op de kaart zet. Niemand heeft het nog over 'de dunk' en de laffe manier waarop hij daar mee omging, LeBron en zijn PR-commissie besluiten hem een 'jongen van de straat' te maken en spreken ineens jonge mannen aan die normaal alleen Carmelo Anthony ('stop SNITCHING!') zouden supporten. Een jongen van de straat met een horloge van een kwart miljoen. De persoon van LeBron James is een snoepjeswinkel: Voor ieder wat wils!

Jason Williams is een vrij man! De L.A. Clippers zwaaien naar de rechten die ze hadden om exclusief met hem te kunnen praten (hij is gewaived). Williams kan nu bij andere clubs tekenen en is samen met Jamal Tinsley een veteraan pointguard, die kunnen denk ik best aan de bak komen. Williams heeft in deze het voorbeeld dat hij geen besmettelijke ziekte in de kleedkamer is én startende PG van een kampioenschapsteam was. Voor het minumum salaris kan ik volgend jaar vast weer van zijn spel genieten. Ik moet overigens wel met mijn cardioloog overleggen of ik een match up tussen hem en Rubio wel aan kan. Williams mag spelen vanaf het moment dat hij één jaar 'met pensioen' is (eind september) dus ik moet hem missen in wat oefenwedstrijdjes geloof ik. Dat kan ik wel handelen.

David Lee is niet tevreden met hoe de gesprekken met zijn New York Knicks verlopen. Lee is free agent en zag zichzelf door zijn goede seizoen wel een lang contract voor 70 miljoen ofzo tekenen. Hij rekende echter buiten twee kleine details die 'economische crisis' en 'ruimte voor 2010' heten. De Knicks willen hem het geld niet geven waar hij op hoopte en andere teams lijken hun twijfels te hebben of Lee wel 'de man' kan zijn voor een ploeg die minder slecht is dan New York. Lee moet ergens voor 8-10 miljoen per jaar gaan ballen en niet op 'de jackpot' hopen. Die heeft hij namelijk al gewonnen toen hij gedraft werd. Nu is het tijd om te ballen. De fans in New York mogen hem, de coaching staff wil met hem werken, de spotlights van New York zijn goed voor je als je als speler je stinkende best doet. Verder nodig ik jullie uit ook zo'n mooie zin te verzinnen: Als je als je als je. Als. Je. Als je jejalalje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport