Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

zaterdag 4 juli 2009

[ NBA ] 3 juli 2009. He did, he does, he do

Hedo Turkoglu! Een Trailblazer! Toch niet... Hoewel ongeveer elk medium sprak over Hedo Turkoglu in Portland, besloot de Turk naar Toronto te gaan. Daar krijgt hij iets meer geld én zijn vrouw zou er liever wonen (aldus bronnen). Turkoglu schaart zich in het rijtje basketballers die geen zak om winnen geven en alleen voor de cashmoney gaan. Geef mij 1/10e van wat die boys verdienen en ik wil ook wel voor mijn werk achter een bal aan rennen hoor. Zwaar leven.

Voor de Trailblazers smaken de appels nu even zuur maar het besef dat ze ontsnapt zijn komt nog wel. Turkoglu tekent naar verluid voor vijf jaar en vijftig miljoen dollar. De man is dertig jaar oud. No-f'in-way dat hij over drie of vier jaar nog de killer is die we het afgelopen seizoen zagen. Turkoglu krijgt de 'big bucks' voor één solide seizoen. Een goede deal voor een speler die in zijn negen jaar in de NBA nooit écht goed is geweest. Het vorige seizoen is -voor mij- niet eens een garantie dat hij dit jaar wéér zo goed is. Hij gaat in Toronto spelen waar zijn supporting cast hem in ieder geval niet tot grote hoogte zal doen stijgen.

Toronto schrapt met de aankoop zijn kansen om Shawn Marion en Anthony Parker te behouden, die zien we binnenkort dus in een ander tenue. De Raptors blijven denk ik een vrij matig team dat simpelweg één grotere speler nodig heeft. Chris Bosh heeft in zijn zes jaar in de L nu wel bewezen niet in het rijtje Dwyane Wade, LeBron James en Carmelo Anthony genoemd te mogen worden. Zullen we dat dus niet meer doen? Ik zal proberen ze nooit meer in één zin samen te brengen, behalve als Dwyane Wade over hem heen dunkt of LeBron James hem in zijn gezicht een pussy noemt.

Verder wordt er nagedacht over een sign-en-trade tussen Chicago en Detroit. De Pistons zouden Allen Iverson tekenen en hem daarna ruilen voor Ben Gordon bij Chicago. Het zal vast financiële en belastingtechnische voordelen hebben, die constructie, maar daar gaat het niet om. Allen Iverson in Chicago? Laat me even mijn keel schrapen en een slokje water nemen. 'HAHAHAHAHAHAHA!' Kun je als front office een grotere middelvinger aan Derrick Rose geven? 'Hey Derrick, we halen iemand binnen die al jouw ballen wil hebben en hem niet graag terug geeft. Iemand die gokt in de verdediging en vorig jaar eigenhandig de trotse Pistons de grap van de league heeft gemaakt. Fijn hè?' Verder krimpt Vinny Del Negro spontaan bij de gedachte om de baas over Iverson te moeten spelen. Ik heb niks met de Bulls maar ik voel me slecht voor de fans. Iverson moet gewoon naar Charlotte gaan of stoppen. Er is geen andere optie.

Avery 'the Chipmunk' Johnson wordt wellicht de nieuwe coach in Detroit. Ik heb hem een paar keer op de radio gehoord en ik moet eerlijk toegeven dat ik voor het eerst naar de inhoud van zijn woorden, en niet naar het stemgeluid zelf, luisterde. De man heeft charisma én verstand van het spelletje. We vergeven hem zijn choke-job met Dallas in '06, hij was nog jong. Ik zou het een strakke move van de Pistons vinden om Johnson te contracteren. Een nieuw gezicht voor het team, een bewezen coach bovendien. Het is makkelijk te vergeten hoe goed Dallas in 05-06 was omdat die finales zo erbarmelijk waren. Maar Johnson in Detroit... Interessant. Op z'n minst.

Tot slot even iets over de site zelf: Het gaat goed met de site! Meer bezoekers, meer verkeer, mensen komen terug om te lezen (aldus Google Analytics, handig!). Ik ben blij dat jullie de tijd nemen om de verhaaltjes van een fan te lezen, het is me werkelijk een eer. Morgen waarschijnlijk wat later dan normaal een update, ik heb een shitload aan werk te doen dat wél betaalt ;) Maar de 'streak' is nog levend: Elke dag nieuws op amerikaansetopsport.nl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport