Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

maandag 13 juli 2009

[ NBA ] 11 en 12 juli. Verdomme.

Ik heb gisteren niks van de NBA meegekregen. Niks. Geen woord opgevangen van de gang van zaken in mijn favoriete league. Hoe kan het zijn dat ik niks hoor als Jason Kidd zijn verlenging officieel tekent, in een wereld waar ik meteen gebeld of gesms't wordt bij iets kleins als de dood van Michael Jackson?!? Kom op! Maar omdat ik nieuws van gisteren en vandaag en eergisteren ga mengen als een cocktailshaker, gaat het komende verhaal waarschijnlijk nergens over.

Allen Iverson laat interesse zien in de Memphis Grizzlies, die hem naar verluid vijf miljoen voor één jaar willen betalen. Voor Memphis is de move slim omdat. Euhm. Laat maar, en voor Iverson omdat hij één jaar kan ballen voor een langer contract zoals Kidd dat nu heeft binnengesleept. Iverson zou in Memphis werkelijk zo hard alleen gaan spelen dat er een moment komt dat een commentator opmerkt dat de Grizzlies maar met vier man op het veld staan. Een camera zoomt in naar Rudy Gay of OJ Mayo en die geeft zo'n verontschuldigend knikje. 'Fuck it, hier ga ik niet mee spelen gek!'

Bij de Grizzlies denkt men echter dat de Heat koploper zijn in de race om 'het antwoord'. En Iverson bij de Heat, dat is een compleet nieuw verhaal. Memphis heeft geen ego's rondlopen die de 'swag' hebben van een persoonlijkheid als Iverson. Miami heeft Dwyane Wade. Als je denkt dat Wade (of Riley) Iverson toestaat om de loser uit te hangen, denk dan opnieuw. Hij zou harder op zijn nummer worden gezet dan dat menneke van Idols die zijn blouse niet kon strijken. 'Dat is een kreukeleffect...' Iverson's talent is onmiskenbaar. In de handen van Wade kan hij misschien, en dat bedoel is respectvol, degraderen naar tweede of derde keus. Voor Miami betekent de move een gebaar naar Wade, die ze écht willen re-signen. 'Kijk! We doen het voor jou!' Want Miami heeft Wade een aanbod voor contractverlenging gedaan. Wade wacht. Nog wel.

En nog kort iets over de summerleague:

Wat hebben ze gedaan man? Vorig jaar kon je alle wedstrijden in zijn totaliteit terugkijken op nba.com. Je weet wel. Gratis! Zoals het hoort! Nu willen ze dat ik geld ga lappen om wedstrijden a) zonder commentaar en (belangrijker) b) zonder al te veel talent te kijken? Hell no! Moet tegenwoordig alles geld opbrengen? Stelletje nerds, je vervreemdt ons nu al van de Rookies waar we straks van moeten houden.

Goed. Corey Brewer (Minnesota) gaat het maken volgend jaar. Hij is producent van de ziekste anklebreaker die ik ooit heb gezien en sindsdien ben ik fan. Een totally non-homo mancrush heb ik met die kerel. En dan is het fijn om te zien dat hij wat steviger is geworden, te lezen dat hij flink aan zijn schot heeft gewerkt en te concluderen dat hij braaf veertien punten scoort in de summerleague. Ik moet de wedstrijd eens helemaal kijken. Oh wacht, dat gaat niet. Maar de T-Wolves zijn een leuk team, vooral ook interessant omdat guard Johny Flynn het aardig schijnt te doen. Enig minpunt: Rubio is er niet bij.



DuJuan Blair werd in de tweede ronde door San Antonio gedraft. 29 General Managers en even zoveel coaches, plus hun staff, krabben ze zich zo hard achter de oren dat ze kaal in het seizoen verschijnen. Kenners zeiden voor de draft dat hij een top vijftien pick was en nu ziet hij er nog beter uit. Gisteren: 13 punten, 10 rebounds in 22 minuten. De Manu Ginobili of Gilbert Arenas van de toekomst. Hij wordt trouwens 'space eater' genoemd. Stoere bijnaam.

Brandon Jennings doet het goed (23 pts, 7 assists gisterennacht) en dat bevalt me niet. Ik heb een slecht gevoel bij die knul. Ego, niet slim. Hij kwam een paar dagen terug ook pas met excuses over dat geval op youtube waarin hij zich 'raciaal twijfelachtig' (eigen parafrase) uitliet over mensen binnen de organisatie. Hoogtepunt daaruit was trouwens dat hij zei dat Ramon Sessions 'outta here' was. Een dag later kreeg hij verlenging van zijn contract aangeboden. Maar Jennings schiet solide, passt, zal wel een impact hebben in de league. Maar hij gebruikt de eau de cologne van OJ Mayo want hij riekt naar dezelfde ballhoggerij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport