Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

vrijdag 3 juli 2009

[ NBA ] 2 juli 2009. Een ring voor Ron Artest?

Ron Artest is in Los Angeles. Niet om Bloods en Crips te verenigen (zou iemand dat beter kunnen?) maar om voor zichzelf een leuk contract binnen te slepen. In een interview met CBSSports zegt Artest zelf dat het een bekeken zaak is. Verschillende teams zouden interesse in Artest hebben gehad, voor RonRon was er geen twijfel mogelijk. Hij zou naar eigen zeggen 'gratis' voor de Lakers spelen, en ik geloof hem. De man houdt van het spelletje en van winnen, bij de Lakers krijgt hij beiden.

De Lakers zullen Trevor Ariza niet meer nodig hebben als ze Artest hebben vastgelegd. Ariza zou naar verluid ook gestoorde hoeveelheden groene briefjes vragen. Hij heeft zichzelf tijdens de play offs in de kijker gespeeld en gaat nu in Houston (een trade zonder trade, grappig) een leuke baan krijgen, geen probleem. Artest gun ik een ring. Hij zat in Houston vast in een slechte situatie en gedroeg zich voorbeeldig. Ik hoop dat hij deze zomer in de summer league met de jonge Lakers mee gaat ballen zoals hij dat ooit bij Sacremento deed. Dát toont passie. Na zijn vertrek vind ik trouwens dat er een website moet komen waar Houston- en Phoenix-fans kunnen discussieren over wiens toekomst er somberder uitziet. Zo'n site zou voor meer leedvermaak zorgen dan een emo die zakt voor zijn eindexamen.

Het wordt interessant om te zien hoeveel verhalen er komen over de frustraties er tussen Kobe en Artest waren tijdens de afgelopen play offs. De ene dag geef je elkaar smerige elleboogjes, de dag erna ben je teamgenoten. Ik denk zelf dat het geen probleem is, beide mannen hebben immens respect voor elkaar en weten dat het een deel van de sport is. Maar andere schrijvers denken daar ongetwijfeld anders over: Laat de controverse maar komen. Ik zit nu trouwens te bedenken welke mensen die daadwerkelijk geknokt hebben, teamgenoten zijn geworden. Puur voor research de Pistons-Pacers brawl nog eens teruggekeken en ik kan me geen mooier scenario voorstellen dan Stephen Jackson, Ron Artest en Ben Wallace in één team.

Over een andere Wallace gesproken: De Celtics zouden bijna rond zijn met Rasheed Wallace. Voor Rasheed moet het relaxed zijn om ergens te komen waar de spotlights totaal niet op hem gericht staan. Misschien gaat hij wel weer goed basketballen! 'Sheed is een 'low key' guy, hij wil niet meer elke post-game conference een one-liner moeten brengen. Geef hem zijn teamgenoten en een bal, dan vermaakt hij zich. Met Ray Allen, Kevin Garnett en Paul Pierce heeft hij een stel mooie ploegmaten die misschien weer wat intensiteit in zijn spel kunnen krijgen. Goede move van Boston, leuk voor 'Sheed.

David Lee naar Toronto? Saaie club, vrij aardige speler. Daar vertel ik meer over als het zeker is. Morgen ofzo.

1 opmerking:

  1. Er bestaat nu echt geen twijfel meer over wie er kampioen wordt volgend jaar. Als Bynum fit blijft, Vujacic eindelijk weer gaat knallen en Artest erbij gaan de Lakers echt gehakt maken van iedereen. Ik zie 80-2 record aankomen.

    San Antonio en LA zijn duidelijk de sterkste ploegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport