Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

donderdag 16 juli 2009

[ NBA ] 15 juli 2009. Stilte voor de storm?

Geen nieuws vandaag. Wat gisteren is gezegd kan vandaag herhaald worden. Lamar Odom is nog steeds de pineut, Los Angeles nog steeds stom dat ze hem niet meer willen betalen. Dus laat ik het daar maar over hebben. Los Angeles is kampioen geworden en een van de rijkere teams in de league. Hoezo kunnen zij, vooral nu Ariza weg is, Odom niet het geld geven dat hij verdient? Zijn de Lakers nog wel zo goed volgend jaar?

Om de Lakers op dit moment in te schatten moet je jezelf afvragen of Ron Artest een upgrade is over Lamar Odom. Ik zou zeggen dat het net zo'n grote update is als je Windows Vista inruilen voor MS Dos. Het leidt allemaal terug naar wat er met Trevor Ariza is gebeurd: Hij was een verhaal in de play offs, iemand die door een goede series overschat wordt en daardoor meer geld kan eisen dan hij waard is. Het was voor L.A. onmogelijk geworden beiden te houden, terwijl dat niet zo had moeten zijn. Overschatting van Ariza gooide het schema in de war, L.A. voelde zich genoodzaakt te compenseren door Artest te halen en nu kunnen ze L.O. niet genoeg meer betalen. Ingewikkeld hè? Ik weet niet eens of mijn eigen redenatie klopt, maar hij voelt goed. Trevor Ariza was de juiste man op de juiste plaats in tijd en ruimte, de James Posey van Miami en Boston. In een andere setting kan hij wel eens behoorlijk tegenvallen.

Er wordt vandaag in alle vroegte gepraat over grote plannen van Miami. Morgen meer daarover, maar in het kort: Ze zouden bezig zijn Odom over te halen voor zeven miljoen en vijf jaar (35 totaal dus) naar South Beach te verkassen. Na die zin dacht ik al: Waarom zou 'the Candyman' dat doen? Hij kan in L.A. misschien hetzelfde bedrag in vier jaar lospeuteren, anders wel bij andere teams. En ze willen naast Odom ook Boozer inlijven. Hoe gaat dat ooit lukken? Ik ben net zo benieuwd als jullie hoe die cliffhanger beantwoord gaat worden. Udonis Haslem zal helaas Miami moeten verlaten en ik denk dat hij dan echt door de mand valt. Hij floreerde onder Shaq en Alonzo Mourning. Doe het die man niet aan om daadwerkelijk een sleutelfiguur te worden.

Klein woordje over mijn nieuwste Spaanse held: Het laatste nieuws schetst een Rubio die best in Minnesota wil spelen! Yes! Voor ik de taart in de oven gooi wacht ik tot ik officiële berichten zie want het is elke dag wat anders met de kleine guard. Maar een backcourt van Rubio en Jonny Flynn, die echt hééél snel oogt in de Summerleague, dat wordt de Thunder van 2010. Niet veel winstpartijen maar zoetjes om naar te kijken. Het enige dat Rubio (naar verluid) nog in Spanje houdt is zijn buy out met zijn huidige team. De Wolves mogen maar een half miljoen dollar bijschieten, de verwachting is dat sponsoren de rest voor hun rekening nemen. We blijven hopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport