Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 23 juni 2009

[ NBA ] NBA'ers in het squatrek

Het atletisch vermogen van spelers in verschillende competities boeit me mateloos. Ik vind het prachtig om naar cijfers te kunnen kijken en te zien hoe onmenselijk sterk, snel en begaafd spelers zijn als ze de league in komen. De NFL- en de NBA-combine zijn evenementen waar zulke dingen getest en genoteerd worden. Daarom zat ik vanmiddag weer eens te kijken hoe bijzonder laag ik zelf spring, in vergelijking met NBA'ers. Dat dacht ik tenminste. Vol verbazing zag ik dat basketballers aanzienlijk minder begaafd zijn in de gym en daarbuiten dan american footballers. Daar valt iets te halen!

Door Tiel van den Heuvel

Hier kun je een hoop cijfers zien die NBA'ers neerzetten in de combine. Sprongen (stilstaand en rennend), bankdrukken en sprintjes zijn gemeten. Haal de Nate Robinson's en Vince Carters weg en je ziet dat de sprongcijfers werkelijk onderwelmend zijn. Niet alleen de centers springen te laag, guard Jarrett Jack haalt de 30 inch niet eens! Dat is onacceptabel. Doe je dat in de NFL, dan kun je nog zo goed zijn in het spelletje maar je wordt waarschijnlijk niet gedraft. Monta, Ellis, snelle jongen toch? De man sprong bij zijn combine mét aanloop 31.5 inch. Dat is laag man.

Lees het hele verhaal binnenkort op powerfoward.nl

2 opmerkingen:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=wV6ZMBp2VhY
    http://www.youtube.com/watch?v=lv4atA1BDDo

    Ja, die Ellis kan echt niet springen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 31.5 inch is nog geen negentig centimeter, dat zal wel zijn wat hij in de video haalt. Mijn punt is alleen dat er in de NFL mensen rondlopen die véél hoger springen. Bovendien moet je beter lezen: Het was gemeten tijdens de combine vóór hij prof werd. Kan goed zijn dat hij iets aan zijn vertical gedaan heeft. Dat zou hij in ieder geval moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport