Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

vrijdag 26 juni 2009

[ NBA ] Dagboek. 25 juni. Waar HENK NOREL gedraft is!

Je kijkt na het schrijven van je blog altijd of je 'iets' gemist hebt. Ik miste 'iets' met de grootte van een stoomboot op open zee. Henk Norel, een Nederlander, is gedraft! Met de 47e pick gaat Norel naar de Minnesota Timberwolves, het eerste team dat 37 picks in één draft had. Norel is de derde Nederlander in de huidige NBA. Waar Elson en Gadzuric niet heel lang meer zullen blijven, ligt de toekomst voor Norel open. Supervet

De reden waarom ik niet aan hem dacht, is omdat niemand dat deed. In Mock Drafts en radioshows over de draft werd zijn naam nooit genoemd, zoals dat bij de 59e pick ofzo ook niet zal zijn gebeurd. Maar een Nederlander in de NBA bij een leuk, jong, fris team. Heel stoer. Enig probleem: Henk is een powerforward en daar hebben ze in Minnesota al een hele leuke van rondlopen in Kevin Love en (in iets mindere mate) Al Jefferson. Maar hey, we hebben geen haast. Het feit dat hij erbij is geeft Nederlandse fans al reden tot een feestje. En we weten dat er dan gebeurt. Bel Job Cohen maar, zet de grachten af, slopen die woonboten. 'Henkie bedankt! Henkie, bedankt...'

En dit is de eerste goede move van GM David Kahn, niet te vergeten. Hij haalt een Nederlander binnen en ziet het talent waar anderen vooral zijn blessures gezien moeten hebben. Norel was twee jaar terug al een belofte, vorig jaar kampte hij met kwetsuren waardoor hij in zijn competitie in Spanje een stap terug moest nemen. Hij moest het in zijn wedstrijden vooral hebben van verdedigen. Aanvallend kwamen zijn scores van aanvallende rebounds en fast breaks, waar hij vaak als eerste het veld af had gesprint. Maar ik ga niet doen alsof ik de man heb zien spelen. Daar krijg ik volgend jaar genoeg kans voor. Go Timberwolves! Hup Henkie!

Hoe snel kan je 'spirit' omslaan. Ik heb op Norel na geen enkele reden om voor de T'Wolves te juichen en nu hij er speelt heb ik zin om ze te zien spelen. Oh well...

1 opmerking:

  1. Leuk, zeker weten, maar het is maar de vraag wanneer Henk z'n debuut zal maken in de NBA. Het schijnt dat ze 'm nog een paar jaar (in Europa) laten rijpen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport