Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

donderdag 25 juni 2009

[ NBA ] Dagboek. 25 juni. Deel 1!

Hier wordt het koren van het kaf geschreven. Of zoiets. Allereerst wordt er hier voor het eerst duidelijk dat het werkelijk een dagboek betreft, werkelijk geschreven door iemand die niet altijd in dezelfde staat van geest verkeert. Als je je voorstelde dat ik met een bril op statistieken zat te analyseren terwijl ik mijn blog schreef, heeft Der Arnold uit 'Commando' een repliek voor je: Wrong! Ik kom net van wat biertjes met m'n boys af, ik zet de computer aan om m'n mail te checken, en ik zie van alles. Ten tweede: Ik probeer echt te zorgen dat deze site meer up to date is dan een gemiddelde virusscanner. Ik kruip steeds hoger in de google-hits. Eat that! Vannacht is de draft, daarover morgen in deel twee een verhaal, maar voor nu: Vince Carter naar de Magic? Oh God.

Rafer Alston, Tonnie Battie (non-factor) en Courtney Lee voor Vince Carter en Ryan Anderson (non-factor). Hmm... Waar kennen we dit van? Deze ruil riekt naar wanhoop zoals Shaq-voor-Marion dat een poos geleden tussen Phoenix en Miami deed. De Orlando Magic voelden zich genoodzaakt te reageren op de aankomst van Shaquille O'Neal bij de Cleveland Caveliers. Een extra scorer, je moeilijke backcourt opschonen, ik zie de move wel zitten. Op één ding na. Courtney Lee was heter dan een bakplaat tijdens het overgrote deel van het seizoen. Zijn falen in de finales kun je boven alles aan de leeftijd wijden: Geef de man een kans!

Met Vince Carter halen de Magic een geboren verliezer in huis, al heeft hij er de afgelopen jaren veel aan gedaan die naam recht te zetten. De laatste jaren was hij in New Jersey een goede teamgenoot, een goede scorer en een verrassend sterke passer. Carter gaat de Magic verrijken, maar wat doen de New Jersey Nets in deze move? Ook hier denk ik dat het de aanloop is naar nog meer ruilacties. In New Jersey loopt op Devin Harris na nu niemand meer rond die als go-to guy kan fungeren. Lee kan zo'n speler worden, maar hij moet eerst de bekende 'Sophomore-dump' overleven. Veelbelovende 'rooks' zijn vaak slechter in hun tweede jaar.

De ruil maakt New Jersey wel een speler in het spel rond de zomer van 2010. Carter vrat salaris alsof het een spare-ribs barbecue was. De Nets komen nu onder de cap om volgend jaar wellicht een geweldige free agent aan te trekken. Toch snap ik zulke slinkse stappen niet: Free agents tekenen niet graag bij clubs waar geen drol te halen valt. De Nets staan, als het zo blijft, volgend jaar droger dan de Sahara in een hittegolf. Dat team wordt pijnlijk om naar te kijken, de anti-Thunder. Dan kun je wel veertig miljoen aan dollars besparen (bron: ESPN.com), het effect zal hetzelfde zijn als bij de NY Knicks: LeBron gaat niet tekenen bij een club zonder toekomstperspectief.

Verder wederom roddels over Amare Stoudamire. Dit keer zien we hem in Golden State voor de zevende pick en Andris Biedrins. Die ruil zie ik voor de Suns wél zitten, de zevende pick in deze draft heeft de potentie een goede te zijn. De draft is onvoorspelbaar, méér dan in voorgaande jaren. Het is perfect denkbaar dat de nummer drie of vier een 'bust' is en de nummer zeven, acht of negen een superster. Voor vannacht kunnen we de conclusies trekken dat Phoenix en New Jersey het roer harder omgooien dan Michael Jackson zojuist met zijn leven deed. Wat een nerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport