Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

zaterdag 26 september 2009

[ NFL ] Vooruitzichtje op week 3

Als je denkt dat ik dit van Perry (americanfootball.blog.nl)en Bill Simmons heb gejat, dan heb je helemaal gelijk. Ik ga voor mezelf doen alsof ik tien euro op drie wedstrijden inzet (ik doe het niet echt, rustig maar) en dan ga ik gewoon kijken of ik er, als het echt was, wat knaken aan zou verdienen. Ik zal vooral veilige picks pakken die (in mijn ogen) niet mis kunnen en soms een game pakken waar ik gewoon een 'ander' gevoel bij heb.

DETROIT LIONS - Washington Redskins

Meteen de eerste wedstrijd waar ik ongetwijfeld mee de boot in ga. Ik heb Detroit nu twee weken bekeken en aanvallend hebben de Lions eigenlijk genoeg vuurkracht. Verdedigend is het ongeveer zo slecht als een je ze tegenkomt maar ze spelen tegen Washington. De 'Skins scoorden vorige week geen enkele touchdown, behaalden slechts negen punten tegen de St Louis Rams (die, als je niet op hebt gelet, écht heel slecht zijn). De slechte D van Washington, de (relatief) goede aanval van Detroit en vooral het feit dat de Lions een kans ruiken? Doe mij dan de Lions maar à 3.20.

HOUSTON TEXANS - Jacksonville Jaguars

Mijn eerste 'homer pick' in wat -misschien- een terugkerend nummer wordt. De Texans versloegen vorige week de Titans, wat maar weinig mensen waarschijnlijk verwacht hadden. De Jaguars zijn heel wat minder goed dan de Titans en komen van een -ook een beetje onverwachts- dikke verliespartij bij Arizona af. Een team zonder goede mojo tegen de ploeg die barst van het zelfvertrouwen. Voor deze match is elke dollar een daalder waard. Texans voor 1.50 klinkt goed.

New Englans Patriots - ATLANTA FALCONS

Een pick van een bange realist. Ik lees dat zowel Welker als Ross twijfelachtig zijn voor morgen. Er worden veel statistieken over het net gesmeten die me vertellen dat de Patriots er niet de ploeg naar zijn twee wedstrijden op rij te verliezen. Tom Brady speelt goed na een verlies, de coaching staff reageert goed op verlies, blablabla. Dat was drie, vier jaar geleden zo maar de Patriots zagen er vorig jaar én de vorige twee weken echt niet zo onkwetsbaar uit. Is een week tijd genoeg voor Tom Brady om ineens weer in een top quarterback te veranderen? Kun je de tragische herinneringen aan vorige week (die pot was viesssssss, Patrick...) zo snel wissen? De Pats zullen dit misschien wel winnen maar die lijn ziet er woest aantrekkelijk uit, als een meisje dat eigenlijk iets te mooi is maar die je per se moet hebben: Falcons à 2.75.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport