Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 22 september 2009

[ NBA ] De grote mond van Ron Artest

Ik ben al de hele dag in interne discussie. Is Ron Artest nu een held of een dwaas? In een interview dat hij gaf in San Diego gaf hij een beetje van beiden blijk: Hij vroeg zich hardop af of er een honkbalteam in SD was (waarvan hij de pet op had...), hij zei dat hij bij footballteam San Diego Chargers auditie gaat doen en vond dat mensen in Los Angeles met tomaten op hem moeten gooien, mochten zijn Lakers dit jaar geen kampioen worden. Alleen dat laatste klinkt enigszins logisch.

Ik vind het een volwassen opmerking van RonRon, alleen is hij wat gek verpakt. Einstein met een bontjas en een wandelstok met een diamant op de knop, dat idee. Ron zegt eigenlijk dat hij beseft dat áls de Lakers geen kampioen worden, dat grotendeels door hem komt. Toegegeven, San Antonio is gezond en een pak sterker dan vorig jaar, maar het idee blijft hetzelfde. Als de Lakers dit jaar teleur stellen ligt het voor een groot deel aan de ruil (want dat was het in essentie) Artest - Ariza. Ik denk persoonlijk dat de mensen in Los Angeles al tomaten mogen gaan kweken.

In hetzelfde gesprek bleek ook dat de filter die normale mensen hebben, dat stemmetje dat je af en toe vertelt je bek te houden, bij Artest uit zijn hersenen is gesneden. Hij blijft maar praten over de relatie met Kobe Bryant en zegt iets over beste vrienden die een ijsje eten. Puur goud, en te goed om niet van de originele bron te lezen.

Ik hou er alleen maar het gevoel aan over dat RonRon een speler met een groot hart is, die écht graag wil winnen, maar gewoon niet bijster intelligent is. Een tijdje terug schreef ik over vergelijkingen met 'From G's to Gents' en ik weet niet óf ik iemand T-Jones heb genoemd, maar Artest is ook een T-Jones. En nu maar zien of Kobe, Pau Gasol en Lamar Odom, Artest de gentleman kunnen houden die hij in Houston al was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport