Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

vrijdag 18 september 2009

[ NBA ] Note aan Hibashi: Hou je mond

Gilbert Arenas is er klaar voor. Zoveel is duidelijk na een interview dat de ster van de Washington Wizards gaf. In de Washington Times zegt hij een goede zomer achter de rug te hebben met personal trainer Tim Grover, de man die vorig jaar Dwyane Wade een nieuw lichaam gaf. Tot zover goed nieuws. En dan geeft 'Agent Zero' zijn club een regelrechte cockknocker. Au!

'If you have a kid that loves basketball, that eats, sleeps, drinks and thinks basketball and all he knows is basketball and he gets hurt and he's your franchise player, you need to hold him back from himself.' In andere woorden: Arenas heeft zelf zijn lichaam verneukt, maar Washington had hem tegen moeten houden! Hij beredeneert: Ze vroegen of ik kon spelen. Ik wílde spelen, dus ik zei ja...' En toen had Washington hem tegen moeten houden? Echt? Een speler doe goed is voor 25+ punten en meer tickets verkoopt dan André Rieu in een bejaardenhuis? Fo sho?!?

Gilbert Arenas heeft de afgelopen twee jaar vijftien wedstrijden gespeeld. Vorig jaar waren het er maar twee. De Arjen Robben van de NBA, zoals ik hem noem, zou misschien eens de hand in eigen boezem moeten spelen. GM's blesseren geen spelers, dat doen ze (vaak) zelf. En als het iets chronisch is zoals de elastieken knieën van Gilbert dan moet de speler daar zelf iets aan besluiten te doen. Na drie operaties zeggen dat het niet aan jou ligt, maar aan de club die je niet van een bal weg houdt? Dat is een kinderachtige actie, zelfs voor een speler die zichzelf bijnamen geeft en valsspeelde op zijn playstation (of XBox, whatever) om hoog in de online lijsten te komen.

Ik voorspel dat hij zichzelf gejinxt heeft. Niet dat ik in die onzin geloof maar áls hij weer geblesseerd raakt (kun je daar ergens op wedden? Serieus?) zal het genoemde artikel vaker dan eens worden aangehaald. En dan wordt het tijd dat de Wizards maar eens een andere richting uit kijken. Vorig jaar waren de Wiz een supportingcast zonder superstar. Met een goede 2-guard in het team is Washington een zekerheidje in de play off-rankings. Ik geef Gilbert nog één kans. Zijn laatste. Mondje dicht en ballen, zoals de Gilbert die ik ken van drie jaar geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport