Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 10 november 2009

[ NBA ] Phoenix heeft een bron van eeuwige jeugd

... Anders kan ik hun seizoenstart en matchende record (7-1) niet verklaren. Steve Nash staat werkelijk te ballen alsof George Bush nog president is en Grant Hill heeft zijn wandelstok ingeruild voor een pimp-daddy cane waar hij tegenstanders een pak slaag mee geeft. Wat is het geheim achter dit frisse Phoenix Suns team?

De eerste reden is al genoemd. Steve Nash noteerde vannacht voor het eerst sinds 2006 een 20-20 game met punten en assists. Ik had hem voor dit seizoen zo'n wedstrijd niet gegeven: Is dat niet voorbehouden aan, weet ik veel, guards die atletisch en snel zijn? Nu is Nash bepaald geen locomotiefje, maar de jaren dat we hem als 'sneltrein' konden bestempelen liggen achter hem. Toch is hij nog goed voor achttien punten en dertien assists per wedstrijd tegen bijna vijftig procent van zijn fieldgoals. Dat is akelig goed.

Nash en de Suns hebben verder veel te danken aan de schutters. Jason Richardson en nieuwkomer Channing Frye weten wat hen te doen staat als Nash weer een kogel op ze afvuurt. De mannen schieten driepunters alsof het vrije worpen zijn: Frye vindt het net op 44% van zijn threes, Richardson raakt een belachelijke, nietsontziende 58% vanaf die lijn. Crazy. En over Channing Frye: Een atletische center met zijn schotvermogen? Hoe komen de Suns daar aan en waarom achtervolgde andere clubs hem niet?

Tot slot heeft het Phoenix geen pijn gedaan dat Shaquille O'Neal vertrokken is. Zonder er woorden aan vuil te maken maakt Steve Nash twee dingen duidelijk: Ten eerste dat er geen plek is in zijn team voor trage, halfcourt big guys. Ten tweede dat hij mannen als Richardson, Frye, Grant Hill en anderen op het roster beter kan maken. Veel beter. Het wordt denk ik tijd dat ik van het idee afstap dat coach Mike D'Antoni verantwoordelijk was voor het succes van de Suns. Geef Steve Nash een bal en de vrijheid om te rennen en de langharige Canadees maakt van iedere speler een grensgeval All Star.

Ik verwacht niet dat dit belachelijke winstpercentage blijft duren voor de Suns en ik ga niet roepen dat zij een top drie team zijn in het westen. Maar dat ze me hebben verbaasd mag duidelijk zijn: Van mij voorlopig geen slecht woord over de Phoenix Suns.

Voorspellingen

Gisteren 3-2, record is 43-30.

ORLANDO @ Charlotte

De Bobcats, het team met twee gezichten, matcht onderin niet tegen Dwight Howard. Die moet een huge ballgame hebben. Maarten: Ik jat je inzichten niet. Want totdat je voorspellingen in het goede ventstertje zet bestaan ze voor mij niet ;)

Washington @ MIAMI

Dwyane Wade laat er thuis graag geen twijfel over bestaan dat hij een top drie speler in de league is. Michael Beasley moet ook leuk kunnen ballen tegen de Wiz, die teleurstellend matig zijn tot dusver.

DENVER @ Chicago

Interessante pot die twee kanten op kan gaan. Denver het iets betere team, Chicago speelt thuis en heeft in Noah een stoere, grote jongen rondlopen die niet snel bang is van Denver's frontcourt. Rose - Billups, jong tegen oud. Heel gaaf dit.

PORTLAND @ Memphis

Met zulke wedstrijden ga ik de laatste tijd de boot in. Misschien dat A.I.'s vertrek Memphis dermate inspireert dat zelfs Portland niet te groot is? Verder heeft Portland me nog niet echt overtuigd, al begint Andre Miller zijn draai te vinden. Portland zou dit gemakkelijk moeten winnen.

Houston @ DALLAS

Houston kan snelle guards of forwards redelijk neutraliseren met hun sterke team defense. Ik weet niet hoe ze Dirk Nowitzki af willen stoppen. Verder draait Dallas naar behoren en ze spelen thuis. Dus.

OKLAHOMA CITY @ Sacramento

Imponerende winst van OKC over Orlando. Die moet toch voldoende vertrouwen geven om de Kings, hoe sterk ze ook spelen de laatste tijd, in te pakken.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben savonds vrijwel nooit online dus post ik mijn voorspellingen maar overdag. Inzicht is er nog niet veel gezien mijn zeer matige record ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Record 18-10. Het gaat goed, haha.

    Orlando wint m nog wel, maar zal niet heel makkelijk worden. Zon blowout tegen OKC komt toch hard aan.
    Miami @ home, moet goed komen met Wade in de gelederen.
    Denver moet toch weer eens een win pakken. Denk dat ook hier de pick uit de 2003-class het verschil moet en zal gaan maken.

    Blazers pakken m. Er zal weinig te zien zijn van een iverson effect verwacht ik

    Dallas thuis, geef ze de win. Denk dat the matrixx en the jet toch ook een aardig stukje mee kunnen rennen.

    OKC!!! Gaarne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Damn, Chicago verliest met 1 verschil, zonde! Sacto wel weer gewonnen. 4-2 vannacht en mijn record stijgt naar 27-24 (nog steeds matig)

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport