Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

donderdag 26 november 2009

[ NBA ] Een lach, een traan, verlies Orlando Magic

Ik heb net de Miami @ Orlando wedstrijd van afgelopen nacht zitten kijken. Wat een bitterzoet gevoel zeg. Als je favoriete speler de beste wedstrijd in drie jaar speelt en dan twee beslissende vrije worpen mist, hoe voel je je dan?

Je weet dat de laatste seconden frustrerend zijn, dat je het gevoel krijgt dat je teennagels er met een roestige stang medogenloos uit worden getrokken. En op de weg daarheen geniet je van elk schot, elke assist, elke dribbelactie die je held uitvoert.

9/12 FG's, 4/6 drietjes, acht assists, geen turnovers, een steal. Dat is een geniale statline, welke speler je ook bent. Jason Williams was gisterennacht de beste speler op het veld. Dwight wie? Dwyane hoe? Maar nogmaals: Die vrije worpen. Williams is nooit goed geweest in vrije worpen in clutch situaties. En als je dus de uitkomst al weet, zit je naar de wedstrijd te kijken met de wetenschap dat je een zure appel op moet eten.

Het is alsof je op een platte kar naar het schavot wordt gereden en de dorpelingen zoete stukken fruit naar je toegooien. Dat alle vrouwen langs de kant zich aan je 'laten zien'. Je weet dat je gaat sterven, maar de rit erheen is tenminste prettig.

Ik heb dit seizoen, nu al, meer gekregen dan waar ik op gehoopt had. Jameer Nelson is uitgevallen, dat gun je niemand, maar Williams blijkt gewoon een goede starter in deze league. Tegen Dwyane Wade, tegen de snellere en atletische Mario Chalmers. Williams stond zijn mannetje en gaat dit Orlando team ver brengen.

Verder: Knappe pot van Miami. Als Dwyane Wade niet op komt dagen en je wint toch, in Orlando notabene, heb je een stabiel team. Jermaine O'Neal zag er gezond uit en James Jones schiet zijn drietjes heerlijk raak. Michael Beasley is een all star in wording. Miami reboundt met Beasley en O'Neal erg sterk en verdedigend zijn de Heat op dit moment de top van de league. Ze houden clubs tegen, dwingen moeilijke schoten tegen het eind van de schotklok af. Dat is een compliment waard.

Genoeg over deze game. Vandaag overleg gehad over de nieuwe website, die komt er snel aan, ziet er prachtig uit en ik ben zeer benieuwd wat jullie er over denken. Ik ben er trots op in ieder geval!

Voorspellingen

11-5 over de laatste drie dagen, 103-58.

Orlando @ Atlanta

Payback time. Na zo'n drama van de afgelopen nacht moet er revanche genomen worden. Dwight Howard, Vince Carter, Rashard Lewis: Lezen jullie? Want als Jason Williams en Ryan Anderson je beste spelers zijn, vind ik het prachtig, maar zo word je geen kampioen.

Chicago @ Utah

Het is moeilijk winnen in Utah. Ik keek laatst naar een wedstrijd van de Jazz en je raadt het al: Het beviel me. Ik weet ineens niet meer waarom ik dat team altijd saai vond. Deron Williams vs. Derrick Rose is een goddelijke match up.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport