Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

maandag 16 november 2009

[ NBA ] LeBron James wil een ban op #23

LeBron James speelt volgend jaar met nummer zes. Want, zo vindt hij, er moet een statement gemaakt worden. Na alles wat Michael Jordan heeft gedaan voor het basketballspel en de NBA, zouden alle spelers hem moeten eren door zelf zijn nummer te 'retiren' in de hele league. Niemand mag, als het aan LeBron ligt, nog met nummer 23 spelen. Ik vind de move stom. Persoonlijk denk ik dat het een groter compliment is voor MJ als juist iedereen met zijn nummer wil spelen. Maar bon. Mocht LeBron zijn zin krijgen, dan moeten de volgende spelers een nieuw nummer zoeken. Op AmerikaanseTopsport een suggestie voor een rugnummer dat óók bij de spelers past.

#23, Tony Douglas, New York Knicks

Suggestie: #13

Hoe blij ben je als je als Rookie door de L.A. Lakers gekozen wordt, en hoe ongelukkig word je vervolgens als je wordt geruild naar de New York Knicks. Douglas was de 29e pick in de afgelopen draft en draait een heel aardig seizoen in The Big Apple. Ik had om eerlijk te zijn nooit van de knul gehoord maar hij scoort toch rond de tien punten in vrij weinig minuten.

#23, Louis Williams, Philladelphia 76'ers

Suggestie: #1

Williams is zonder twijfel de toekomst op de guardpositie voor Philly. Hij reboundt goed voor een spelverdeler, deelt de nodige assists uit in een passend niet bijzonder sterk team. Williams kan de stat-sheet heel aardig vullen met redelijke cijfers in alle categoriën. Ik heb een zwak voor zulke spelers.

#23, Devin Brown, New Orleans Hornets

Suggestie: #7

Zeven, zoveel teams zal Brown gehad hebben als de Hornets hem voor volgend jaar, of in de off season, ruilen of dumpen. Brown is in zijn zevenjarige carrière nooit lang op één plaats gebleven. Alleen in San Antonio hield hij het langer dan twee seizoenen uit.
Devin Brown heeft als guard nooit laten zien erg graag te willen passen, met een gemiddelde van anderhalve assist per wedstrijd. Is er plaats voor zulke spelers in de league? Ik had gisteren vijf turnovers tegenover mijn één assist. Is er nog hoop voor mij?

noot van de redactie: M'n maat Beems noteerde gisteren de stats en ik word gehaat. Ik had eigenlijk méér dan één schrale assist maar toen was hij vast druk bezig naar mijn superieure voetenwerk te kijken, of de angstblik in de ogen van mijn tegenstander te aanschouwen.

#23, Jodie Meeks, Milwaukee Bucks

Suggestie: #50

Een gemiddeld nummer voor iemand die, zo denk ik, een gemiddelde speler in de league wordt. Meeks draagt genoeg bij om de komende tien jaar in de L te kunnen rondzwerven. Hij zal voor verschillende teams nuttige rollen gaan vervullen maar nooit écht een ster worden. Vooral niet bij Milwaukee, waar Brandon Jennings om duidelijke redenen de spotlights steelt de komende jaren.
Meeks is geen #23, wie houden we voor de gek. Mooi nummer 50 pakken volgend seizoen. Komt goed.

#23, Martell Webster, Portland Trailblazers

Suggestie: #4

De eerste speler met #23 die géén echte guard is, hoewel hij wel kan spelen. Webster gaat vrij anoniem door het NBA-landschap. De enige voetsporen die hij nalaat zijn die in de verdediging. Webster kan een man redelijk uitschakelen en gokt -met succes- vaak op de steal. #4 Staat dan ook voor de vierde letter in het alfabet: De D van defense.

#23, Byron Mullens, Oklahoma City Thunder

Suggestie: #00

Is het zelfspot of pure cockyness dat Byron Mullens, die nog geen minuut heeft gemaakt voor de Thunder, voor het nummer van de beste speler ooit heeft gekozen? Ik vind het wel grappig. Mullens is een center, een late first rounder die van Dallas naar OKC is geruild. Hij was een sixth man op college, zonder grootse cijfers of impact. Mijn vraag: Waar spelen zijn teamgenoten van dat team inmiddels? Van wie was hij de back up?
#00 Legt dus zichzelf uit: Het is zijn gemiddelde aantal minuten per wedstrijd, en daarmee ook een indicator voor punten, schoten, assists, rebounds en noem maar op.

#23, Wes Matthews, Utah Jazz

Suggestie: #50

Matthews heeft de potentie om een scherpschutter in de league te worden. Hij knalt de helft van zijn fieldgoals raak en blaft ook bijna .50 vanaf de driepuntslijn. Dit nummer is dus niet gekozen omdat hij zo gemiddeld is: Deze Rook heeft meer upside dan de lift in 'Sjakie en de Chocoladefabriek'.

#23, Stephen Graham, Charlotte Bobcats

Suggestie: #44

Ik vind Graham altijd uitstralen dat hij de dertig al gepasseerd is. Toch is de man pas in zijn vierde jaar in de league bezig. Hoe is hij zo snel afgetakeld? Zes teams in vier jaar, vier punten per wedstrijd. Ik hoop dat de man slimme mensen in dienst heeft die goed met zijn geld speculeren. Want die miljoenenstroom vanuit de NBA zal niet zo lang duren voor Graham.

#23, CJ Watson, Golden State Warriors

Suggestie: #16

Van CJ heb ik ook vaak het gevoel dat hij een veteraan in de league is. Bij hem is dat positief: Ik vind hem vaak wijs spelen en niet als een derdejaars guard met weinig ervaring.
Ik wil hem nummer zestien geven om hem er aan te herinneren waar hij goed in is: De ring aanvallen en vrije worpen krijgen. Hij schoot 16/16 van de vrije lijn, op weg naar een career high 38 punten tegen de Utah Jazz. Er zijn weinig wetmatigheden in basketball, maar dit is er één van: Als je inside gaat, gebeuren er goede dingen.

#23, Marcus Camby, L.A. Clippers

Suggestie: #11

Weer een career-high die vereeuwigd moet worden. De Camby-man blockte ooit elf schoten. Meer heb je niet nodig om in mijn boekje als held te worden genoteerd. Als Marcus Camby een Sim was, had hij een gouden onderscheiding in 'Coolheid'. En als je nu denkt dat ik ooit The Sims 2 speel op de laptop van m'n vriendin: Waar heb je het over?!?
Verder, als #11 onverwachts ineens bezet is in L.A. mag Marcus van mij ook #76 pakken. Zoveel pond lijkt hij te zijn afgevallen, en dat zie je in zijn spel. Camby lijkt gezonder en sneller dan zijn leeftijd doet vermoeden.

#23, Jason Richardson, Phoenix Suns

Suggestie: #2

Als er één speler is die de 23 gewoon mag rocken, is het Richardson. Hij won namelijk ooit de op een na beste dunkcontest ooit (vandaar de nummer 2). Als Michael Jordan die dunks heeft gezien, en dat lijkt me wel, zal hij trots zijn geweest om zijn nummer op J-Rich' rug te hebben gezien. Richardson was in 2003 niet van deze wereld. Het was nog niet Vince Carter-esque, maar hij zou Jordan een goede pot hebben gegeven.

Verder even iets over de dunkcontest, en die boodschap zit eigenlijk al in bovenstaand stukje verborgen: Ik voel die nieuwe richting niet die ze opgaan. Al die props, de komedie er omheen. De dunkcontest is te vriendelijk geworden, te veel is in scene gezet. Als ik die crap wil zien kijk ik wel naar een WWE-rerun op ESPN Classic. De contest moet weer een wedstrijd worden. Daar.

#8, Kobe Bryant, L.A. Lakers

Suggestie: #23

Puur hypothetisch hè... Maar wat zou dat gaaf zijn. Als LeBron alle no-name's hierboven zo gek krijgt ('Hey! Dan mag je met me op de foto!') om hun nummer af te staan. En als een dag later Kobe een persconferentie houdt om zijn tweede verandering van rugnummer aan te kondigen. 'Ik ga met #23 spelen, om Michael Jordan te eren.'
Dat zou Kobe tot aan zijn pensioen favoriet maken in elke confrontatie met Cleveland. LeBron zou hem aankijken alsof Kobe hem alles heeft afgepakt wat hem dierbaar was. En in feite heeft Kobe dat dan ook.

Want als je denkt dat LeBron dit doet, alleen om MJ te eren, dan heb je het mis. Het garandeert nog meer media-aandacht om de persoon en de speler LeBron James, de merken waar hij mee geassocieerd wordt. Het garandeert praatjes over LeBron James, Chris Bosh en D-Wade in dezelfde ploeg. LeBron James is een meester, meer nog dan Michael Jordan, in zichzelf presenteren op de manier zoals hij dat wil. Juist door te zeggen dat hij niet meer over free agency praat (ook zoiets) houdt hij de media-carousel draaiende. Want ook daar hebben we het laatste niet over gehoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport