Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 6 oktober 2009

[ NBA ] Terugkeer van een legende

Het ideale aan een eigen blog is dat je onbeschaamd je eigen mening door de strot van je lezers kunt duwen. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk: Ik kan jullie niet dwingen het volgende stukje te lezen. Maar nu je toch zo ver bent ga ik terugkomen over de man aan wie ik waarschijnlijk meer woorden besteed dan aan Shaquille O'Neal, Kobe Bryant, LeBron James en Dwyane Wade samen. Gisterenavond is de enige basketball voor wie ik onvoorwaardelijke liefde heb, in de league teruggekeerd. Gisterenavond schitterde de enige ster die voor mij altijd zal stralen. Jason.... WILLIAMS!!!!

Vier punten, zes assists, een block, een steal, vier verdedigende rebounds en drie turnovers. Dan hebben we het zakelijke deel vast gehad. Hij blafte in drietje in 'crunch time' en zijn turnovers waren allemaal in de eerste helft, zijn eerste kwartier professioneel basketball in anderhalf jaar tijd. Geef de man een kans! Niet zo haten! Verdomme, waar komen die stemmen vandaan?!?

Ik kan slechts één ding bedenken dat niet positief is aan de terugkeer van de meest spectaculaire passer in de geschiedenis van de league. Dat is dat ik veel te veel aandacht aan de Orlando Magic ga spenderen en daardoor andere krachten in het oosten (Cleveland, Boston) veel te weinig aandacht ga geven. Voor mij is er dit jaar maar één club dus als je had gehoopt objectieve analyses te lezen zodra het seizoen begint: Sorry. Daar ben ik niet meer toe in staat sinds mijn hart wit/blauw/zwart door mijn aderen pompt.

Jason Williams' rol zal beperkt zijn en verdedigend zal hij -slik- nog een stapje zijn kwijt geraakt. Nu vond ik hem als speler zwaar ondergewaardeerd als verdediger, ik heb daar zelfs ooit statistieken op losgelaten die mijn punt maakten, maar ik zie niet hoe hij Chris Paul of Derrick Rose nu nog af moet stoppen. Gisteren was, naar wat ik lees, echter een goede generale voor zulke games: Jason Terry en Jason Kidd speelden niet met Williams alsof hij inderdaad een jaar is weg geweest.

Gisteren was een feestdag, dit jaar is een feestseizoen. Ik voel me als Frodo toen Gandalf van zijn reizen terugkwam naar de Gouw. Of was het de Schouw? Je weet dat je op moet houden met typen als je niet meer de baas bent over je eigen gedachten en herinneringen. Daarom dus dit random filmpje voor een gratis glimlach:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport