Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

zaterdag 24 oktober 2009

[ NBA ] Preview, Atlantic-East division

Maarten is een lastige klant. Die man is het vaker met me oneens dan mijn vriendin, en dat zegt wat. Toch heeft hij een enorme technische kennis van het spelletje en hij volgt de NBA óók zo goed als maar kan in dit barre medialandschap. Vandaag sprak ik hem over de Eastern Atlantic division, een divisie die, net als de andere twee in het oosten, een duidelijke winnaar kent. Maar dat is niet het enige waar we het over hadden. Mensen met angst voor letters, ben gewaarschuwd. Dit gesprek was niet binnen twee minuten afgelopen.

Tiel: Wie wint de Atlantic East? En waarom?
Maarten: Boston, easy. Het wordt niet eens spannend. Ze hebben veruit het sterkste team, de meeste ervaring en de concurrentie is een puinhoop. De rest mag al blij zijn als ze de play offs überhaupt halen.
Tiel: Ik weet het. Weinig spannende opening eigenlijk. Ik wilde hier iets zeggen over 'wat als KG geblesseerd raakt' of 'wat als Rondo eindelijk geruild wordt', maar dan winnen ze nog makkelijk. Toch gaan we die dingen behandelen: Is Kevin Garnett gezond? Die man begint aan zijn veertiende seizoen. Kan het niet zo zijn dat de man gewoon versleten is?
Maarten: Ik zie hem in het preseason weer hard dunken dus ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Hij is een slimme speler, het is niet erg als hij nu iets trager is.
Tiel: Ik weet het niet. Ze hebben ook beelden laten zien dat hij nog niet perfect comfortabel loopt, dat hij niet op zijn rechter- of linker voet wil landen om die impact op z'n knie te vermijden. Áls KG gezond is moet dit toch het laatste jaar voor hem zijn, op dit niveau, denk ik.
Maarten: Sad but true. Hij is wel de energizer die ze nodig hebben.
Hij is in ieder geval de energizer die ze nodig hebben

Tiel: Daarmee geeft zijn ouderdom Boston een leuk voordeel: Dit is misschien hun laatste kans, in deze samenstelling.
Maarten: Iedereen zal hongerig zijn, ze zijn natuurlijk hun titel kwijt, en dat doet pijn.
Tiel: Ray Allen, Paul Pierce en Garnett zitten samen bijna veertig jaar in de league. Dat is wel erg lang voor je 'big three'.

Tiel: Stel dat KG niet de oude is, of weer geblesseerd raakt, hoe belangrijk is het dan dat ze Big Babby Glen Davis opnieuw hebben getekend? Hij had een enorme 'break through' in de play offs. Ik ben totaal geen Boston-fan maar dat was toch hartverwarmend.
Maarten: Dat was een enorme verrassing inderdaad, hij is echt de verzekering voor de Celtics. Dat was een slimme signing.
Tiel: Ben ik met je eens. Veel belangrijker dan Rasheed Wallace en Marquis Daniels wat mij betreft.
Maarten: Dat is een straffe uitspraak! Ik zie het wel zitten met 'Sheed. Als Shaq hem verdedigt kan hij mooi 'screen and fade' spelen. Zo kan hij Howard ook mooi uit de bucket houden.

Tiel: Ik zat al te wachten op het eerste moment dat we het niet eens zouden zijn, gezien je commentaar op de vorige previews!
Maarten: Ik denk dat Sheed erg belangrijk wordt, vooral in de play offs. 'He gets the job done', hij tekende puur voor die ring.
Tiel: Ik denk dat je er aan voorbij gaat dat Rasheed er al een hele poos niet meer toe doet. Vorig jaar, een contract jaar, was hij gewoon slecht. Elke minuut dat 'Sheed speelt, staat KG of Davis er niet in. En dat is achteruitgang.
Maarten: Een nieuwe situatie kan wonderen doen. Ik zie voor hem wel een mooie 'PJ Brown'-rol.
Tiel: Verder ben ik geen fan van spelers met lengte en moves die ver van de basket spelen en dat is Wallace gaan doen de afgelopen jaren.
Maarten: Het is wel een watje he?! Maar zoek er maar eens een antwoord op als je Shaq heet.
Tiel: Anderson Varejao...

Tiel: Goed dat je over Cleveland begint: Als je 'the big three' pakt, Orlando, Cleveland en Boston, wie komt er dan uit het oosten?
Maarten: Ik ga voor Boston, zonder twijfel.
Tiel: Ik zou graag zeggen dat ik je niet geloof maar ik moet toegeven dat ze goede papieren hebben. Ik vind Boston als team echter kut. Ik mag Rajon Rondo niet, Kevin Garnett vind ik verschrikkelijk om te zien. Maar mits gezond zijn ze inderdaad te veelzijdig om te worden afgestopt. Ze wonnen vorig jaar zonder Garnett al bijna van Orlando, wat dat betreft hebben ze dus een streepje voor. Ik hoop gewoon dat ouderdom ze dit seizoen achterhaalt.
Maarten: Jij laat je snel door emoties leiden.
Tiel: Ja. Ik ben verschrikkelijk subjectief in mijn analyses, dat is mijn kracht!
Maarten: Ik ben ook geen fan van de Celtics maar ze hebben alles in huis om het weer te gaan maken.

Tiel: Wat is jouw team eigenlijk? L.A.? Lamar Odom hè? Of toch Carmelo Anthony?
Maarten: Uiteraard de Lakers, mooiste offense, leukste spelers, beste coach... Odom speelt te weinig dus ben tegenwoordig meer fan van Anthony ja. Ik vind zijn voetenwerk, schot en 'transition game' echt geweldig. Het is geen J-Will, maar toch...
Tiel: Niemand is J-Will. Niemand. Ik heb vannacht met een halfzatte kop naar Orlando zitten kijken en ik kreeg werkelijk tranen in mijn ogen toen hij een off-balanced drietje plofte alsof het een lay up was. Er komen mooie tijden aan.
Maarten: Ik val bijna van mijn stoel van het lachen. Ik mocht hem ook wel. Vroeger. Bij de Kings.

Tiel: Okay maar omdat we toch al ver in de play offs hebben zitten voorspellen: Kan Boston tegen de topploeg uit het westen winnen?
Maarten: Nee, vooral omdat Odom en Gasol afgelopen jaar niet meer zo soft waren. Twee jaar geleden was Radmanovic nog de startende small forward, nu is dat Artest. Dat is een flinke upgrade.
Tiel: We kunnen het straks wel over de Lakers hebben maar Artest boven Ariza?!? Werkelijk Maarten?!?
Maarten: Nee ik bedoelde de finale van 2 jaar geleden. Ariza is denk ik beter voor het team.
Tiel: RonRon is één rapalbum en het plaatsten van Kobe's thuisnummer op Twitter verwijderd van een ban uit Phil Jackson's kleedkamer, gok ik.
Maarten: Haha iedereen vindt hem een mafkees maar hij gedraagt zich al jaren prima! Bovendien heeft Jackson Rodman al gehad dus dat wordt absoluut geen probleem.
Tiel: Vorig jaar was hij inderdaad een rolmodel voor clowns als Stephen Jackson en Monta Ellis. Kop dicht en ballen. Ik mag Artest ook wel hoor maar het blijft een tijdbom.
Maarten: … Die niet meer af zal gaan. Ron wil onderhand ook wel een keer iets winnen. Weet je trouwens dat hij nog nooit om een maximum deal heeft geschreeuwd? Daarmee is hij uniek.
Tiel: Ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt. Ron wil barbecuen met zijn maten, jointjes roken in de zomer en naar relaxte rapmuziek luisteren. Waar verder helemaal niks mis mee is. Ik weet niet of Artest een échte winnaar zoals Kobe is.
Maarten: Dat hoeft hij ook niet te zijn, Odom is ook geen echte winnaar.
Tiel: Daar heb je een punt. Iemand die aan snoep verslaafd is die een ring wint... Gekkenhuis.
Maarten: Als Ron gewoon hard zijn best doet in de D en zijn open drietjes raak gooit is hij zeker van waarde

Tiel: Tot slot Rajon Rondo. Hij schijnt een vervelend ventje te zijn voor coach Rivers, hij schijnt een max contract te willen. De Celtics hebben deze zomer geprobeerd hem te ruilen, dat lukt niet. Wat doet dat met het hoofd van een jonge, talentvolle guard zonder jumpshot?
Maarten: Rondo is wel een geval apart inderdaad, dat is wel echt een tijdbom. Ik denk dat de aanwezigheid van de veteranen hem dit seizoen nog onder controle kan houden, en dan is hij volgend jaar weg om te cashen.
Tiel: Rondo kijkt altijd alsof hij een stanleymes in zijn tenue verstopt heeft en zijn tegenstander in de catacomben te grazen gaat nemen. Ik vind hem echt een stiekemerd.
Maarten: Ja, dat zag je in de Chicago-serie wel. Echt een 'dirty guy'.
Tiel: Die fout of Brad Miller kostte de Bulls de series. Dat doet nog steeds pijn.
Maarten: Daar liet de NBA zichzelf wel even van de verkeerde kant zien ja.
Tiel: We sluiten Boston af, we zijn oude wonden aan het openkrabben.

Tiel: Het volgende team: New Jersey Nets!
Maarten: New Jersey NOTS, geen offense! Ik denk dat ze 77 punten gemiddeld gaan scoren, waarvan Harris en Lopez er 50 voor hun rekening nemen.
Tiel: Ik kan maar niet bepalen wie er lager gaan eindigen: De Nets of de Knicks. En dat geeft van beiden aan hoe tragisch slecht ze zijn.
Maarten: Ik heb echt heel veel medelijden met de fans in the big apple. Die valse hoop voor 2010, laat ze wakker worden!

Tiel: Je hebt zojuist in twee zinnen samengevat wat ik ook wilde zeggen: Wie hebben ze naast Lopez en Harris?
Maarten: Helemaal niks! Yi, wat een lachtertje is dat... Hij schijnt een paar pushups te hebben gedaan deze zomer.
Tiel: Yi is naar verluid ook minstens zes jaar ouder dan op zijn Chinese paspoort staat.

Tiel: Terrence Williams wordt een leuke Rookie, dat geloof ik wél, maar ik verwacht eigenlijk een tegenvallend jaar van Courtney Lee.
Maarten: Lee heeft nog teveel liefdesverdriet.
Tiel: Lee had een ideale positie in Orlando. Als Rookie is het fijn binnenkomen in een team dat lekker draait. Als tweedejaars in een beerput worden gegooid, waar verwacht wordt dat jij een top drie-speler bent... Ik ben niet zeker of hij daar klaar voor is.
Maarten: Ik verwacht ook weinig van Lee, hij zal mentaal erg sterk moeten zijn.

Maarten: Misschien dat de echte Bobby Simmons nog een keer op wil staan? Of dat het potentieell van Sean Williams er een keer uitkomt?
Tiel: Oeh ze hebben drie Williams'en in dat team... Misschien moet ik fan worden. Verder heb ik schoenen van de Nets. Daar schaam ik me nu voor en daar ben ik laatst mee in de koeienschijt gaan staan. Geen grap.
Maarten: Het zit zo diep bij je?
Tiel: Nee dat was meer omdat ik niet oplette. Maar mijn schoenen stinken nu net zo hard als dat team, dus passend is het zeker.

Maarten: Het wordt wel echt lachen als 'Bron (LeBron James) volgend jaar bij de Nets tekent
Tiel: Ik denk dat er dit seizoen werkelijk hele boekwerken gaan verschijnen over wat LeBron wel- of niet gaat doen. Als hij het slim speelt blijft hij nog een paar jaar korte deals tekenen in Cleveland en wacht hij tot een team in een grote markt goed begint te draaien. Want denk maar niet dat hij de Nets of Knicks in zijn eentje op niveau krijgt.
Maarten: Want alleen Dwayne Wade kan dat? Ik zie hem van de Nets wel iets maken. Lee zal zeker opleven.
Tiel: Als je mij in de laatste drie minuten van een belangrijke game één speler mag geven, dan kies ik voor Dwyane Wade boven LeBron ja.

Maarten: Harris is de playmaker die LeBron nooit had.
Tiel: Harris is niet pass-first. Ik wil LeBron zien met een guard die alleen maar wil passen.
Maarten: Met Brevin Knight ofzo?
Tiel: Bijvoorbeeld. Grote spelers moeten ruimte hebben om te opereren. Daarom ben ik niet helemaal kapot van de Mo Williams - LeBron James combinatie. Elke bal die Williams in zijn handen heeft heeft een grote kans naar de ring te gaan en niet naar waar je hem wilt hebben: Bij LeBron.
Maarten: Ik vind Mo ook helemaal niks.
Tiel: Dwyane Wade is in Miami effectief gezien vaak de pointguard, Mario Chalmers en voorheen Jason Williams deden graag een stap opzij. Mo doet dat niet.
Maarten: Ik ben het deze keer helemaal met je eens, en daarom gaat Cleveland het oosten niet winnen. Genoeg over de Nets. Laten we ze dit jaar niet meer noemen.
Tiel: Verfrissend!

Tiel: De NEW YORK KNICKS! Dat is een hoofdstuk apart.
Maarten: Geweldig!! Hoera voor Mike D'Antoni! Hij heeft van een puinhoop een interessante puinhoop gemaakt.
Tiel: Ze hebben David Lee opnieuw gecontracteerd. Dat is het goede nieuws.
Maarten: Lee is een prima kerel, meeste double doubles is netjes voor een 'white guy'.
Tiel: Precies. Goede rebounder, harde speler en je hoort nooit iets van hem. Dat is zeer positief tegenwoordig. Iemand die zijn smoel houdt en gewoon gaat basketballen.
Maarten: Misschien moeten we een keer een Feyenoord-delegatie naar Amerika sturen om het 'geen woorden maar daden'-principe uit te leggen.
Tiel: Goed plan. De meeste NBA'ers hebben dat totaal niet begrepen.
Maarten: … Vooral nu met die Twitterhype. Ik word er helemaal gek van.

Tiel: Ik hoorde dat Danilo Gallinari tegenwoordig kan ballen. Maar ik meen me meteen te herinneren dat er elk jaar een Italiaan of Spanjaard door gaat breken, wat vervolgens totaal niet gebeurt.
Maarten: Maar in dit geval is het anders, door de roots en het plan van Mike! Had ik al gezegd dat Mike geweldig is!?
Tiel: Bespeur ik daar sarcasme?
Maarten: Mike is de Macgyver van de NBA!

Tiel: Het trieste aan de Knicks is dat het plan lijkt te werken. Ze gooien moedwillig twee jaar weg om volgend jaar te kunnen inkopen. Ze hebben (uit m'n hoofd) twee spelers onder contract voor volgend seizoen, de rest kunnen ze in free agency dikke contracten aanbieden.
Maarten: Andrea Bargnani en Rudy Fernandez zouden het ook fantastisch doen in deze offense.
Tiel: Ik verwacht dat LeBron komende zomer niet komt maar dat andere grote namen (twee of drie) hun weg wel naar New York weten te vinden.
Maarten: Denver heeft het ook met veel succes gedaan, Miami lijkt het nog niet helemaal door te hebben. Zolang het draftsysteem en de salarycap blijft bestaan ga je dit elk jaar zien gebeuren.
Maarten: Oklahoma heeft het trouwens ook gedaan.
Tiel: Oklahoma heeft het perfect gedaan. Het enige team dat echt een zekere, mooie toekomst heeft op het moment.


Tiel: Ik ben niet zo'n fan van D'Antoni's basketball. Je moet er echt het goede personeel voor hebben en dat heeft New York niet. Phoenix had dat, Denver kan ook zo spelen maar Run 'n Gun met Eddie Curry en voorheen Zach Randolph? Ik heb bejaarden harder zien lopen dan die twee.
Maarten: En toch deed Randolph het zeer behoorlijk in die offense.

Maarten: Maar New York gaat weer helemaal niks bereiken nee. Al Harrington wordt weer topscoorder...
Tiel: Zonder twijfel. Chris Duhon kan weer assists stapelen alsof hij een goede guard is.
Maarten: Hij is met afstand de slechtste startende guard in de league!

Maarten: En de big guys zijn ook wel een mooie verzameling: Eddy Curry, Jared Jeffries en Darko Milicic. Zoek maar eens een trio wat meer potentie heeft weggegooid!
Tiel: Milicic gaat een goed jaar krijgen, let maar op.
Maarten: Dat dachten we in Orlando en Memphis ook. Ik ben helemaal klaar met die kerel, stuur hem snel terug naar Europa! En over oude wonden gesproken: Detroit had Wade kunnen kiezen!!
Tiel: Op de een of andere manier voelt het dit keer goed. Milicic laat af en toe enige game zien (geen #2 pick game, maar toch, game) en dan denk ik: Waar is dat die andere negen op de tien wedstrijden?
Maarten: Die kerel leeft in een andere wereld. Hij leeft gewoon niet voor basketball. Ik zie hem niet veel minuten pakken. Net als Larry Hughes trouwens, die in de 'doghouse' is beland.
Tiel: Misschien dat D'Antoni Darko in ieder geval aan statistieken kan helpen, zoals hij dat bij Duhon en al die anderen ook heeft gedaan.

Tiel:Larry Hughes kan in het juiste systeem, met de juiste spelers, heel aardig ballen vind ik. In New York dreigt hij op de bank weg te kwijnen.
Maarten: Best knap om dat bij Mike te bereiken! Bij Washington leek hij helemaal op zijn plek. Verder is Hughes ook een man van de gemiste kansen.
Tiel: Precies. In een trage offense met duidelijke afspraken en sterke persoonlijkheden om zich heen kan hij best toevoegen aan een team. Dat zijn drie factoren die New York niet heeft. Hughes had deze zomer een Marquis-Daniels-pick up kunnen zijn voor elite teams, als hij niet zo duur was.

Maarten: Maar wie wil nog investeren in hem? Hij moet maar eens met Tim Thomas gaan praten
Waar is het fout gegaan met 'onze' Tim?
Tiel: Ik heb geen flauw idee. Sommige spelers bereiken 'het' gewoon niet terwijl anderen met minder talent de krantenkoppen halen.

Maarten: Wilson Chandler is overigens wel goed nieuws voor de Knicks!
Tiel: Chandler is jong, kan nog veel leren en is nu al een 15 ppg speler. Als ze hem behouden en er wat omheen bouwen zou het iets kunnen worden in New York ja. Maar dat is een grote 'als'.
Maarten: It's not gonna happen, de Knicks zijn al jaren dood. We moeten ons de jaren 90 blijven herinneren... Nadat ze in de finale tegen de Spurs verloren zijn de Knicks voor mij gestorven.
Tiel: Ik heb laatst die beroemde wedstrijd Pacers @ Knicks zitten kijken waarin Reggie Miller en Spike Lee het niet zo netjes houden. Echt heel gaaf was dat.
Maarten: Begin niet over de Pacers, dan zitten we hier over een uur nog! Dat waren mijn boys vroeger!

Tiel: Nog iets over de Knicks trouwens: Ik zat net op hun site. Is het een slecht teken als je alleen met Nate Robinson als aandachttrekker aan het adverteren bent?
Maarten: David Lee zou toch ook tot de verbeelding moeten spreken lijkt me. En Chandler is de toekomst!
Tiel: Lee straalt geen hiphop uit, die man haalt geen tickets binnen voor 'casual' fans
Maarten: Het is ook wel een lelijke gast...

Tiel: Genoeg over de Knicks. De Philadelphia 76'ers!
Maarten: Het team zonder chauffeur. Louis Williams wordt in het diepe gesmeten, ik hoop dat 'ie kan zwemmen.
Tiel: Zonder goede guard ben je kansloos in de league.
Maarten: Echt ontzettend dom, ik kan me niet voorstellen dat Iggy (Andre Iguodala) het nu allemaal moet gaan doen.

Tiel: Ik moet wel zeggen dat ik een goed gevoel over Elton Brand heb. De man ziet er redelijk scherp uit voor iemand die een jaar op sabbatical is geweest.
Maarten: Ik hoop het echt voor ze, Brand was echt een beest vroeger. Maar of de 'Princeton offense' echt iets voor hem is betwijfel ik.
Tiel: Allereerst: Die situatie hoe hij weg ging in Los Angeles was wel lelijk, en dat zegt misschien ook iets over de mens Elton Brand
Maarten: Precies, dat was bijzonder laag. Brand had eigenlijk lekker in Chicago moeten blijven.
Tiel: Even terug naar die Princeton offense: Wat is het? Ik ken het niet, dus waarom is het niets voor Brand?
Maarten: Het is een aanval met veel backdoor cuts, veel hand-offs. Probleem één: Je hebt schutters nodig. Probleem twee: Je hebt big guys nodig die plays kunnen maken. Antawn Jameson bij de Washington Wizards was daar de perfecte power forward voor, en Gilbert Arenas, Deshawn Stevenson en Caron Butler kunnen allemaal schieten. Bij Philly wordt dat helemaal niks. Ik zie heel veel verdedigers onder screens door gaan! Iggy en Thaddeus Young die steeds kunnen schieten, maar aarzelen...

Tiel: Over big guys die plays kunnen maken: Sam Dalembert had vorig jaar 18 assists in het hele seizoen, tegenover 117 turnovers. Dat onderschrijft jouw punt vrij aardig dan!
Maarten: Sam had echt een off-year, hij kreeg te weinig ballen (vond hij) en wilde weg. Ik denk dat hij het wel beter zal doen dit jaar maar inderdaad, hij gaat geen plays voor ze maken. Dus alle hoop is op Marreese Speights gevestigd, hij ziet er goed uit tot nu toe.

Tiel zegt: Philly in de play offs? Ik denk dat ze heel wat potten kunnen winnen maar net te kort schieten.
Maarten: Dat denk ik ook. Detroit gaat de laatste plaats pakken vrees ik. Alleen Boston gaat het redden in deze divisie.

Tiel: Laatste team, want dit wordt echt te gek: Toronto Raptors.
Maarten: Veel gespin maar weinig wol in mijn ogen. Ze hebben een helemaal nieuw team uit de grond gestampt, maar ik zie het niet gebeuren.

Tiel: Gaat Hedo Turkoglu tegenvallen of heel erg tegenvallen?
Maarten: Juist, tegenvallen staat zeker vast. Wat denken ze dan in Toronto?!? die kerel is al 30! Hij is echt geen max deal waard. Hij heeft het echt goed gedaan in de play offs, maar die gaan ze niet halen.
Tiel: Absoluut niet. Ik denk dat je nooit max deals moet geven aan mensen die van een situatie af komen waarin ze a) de beste waren in een heel slecht team of b) een goed seizoen draaiden omdat hun team absurd goed was. Turkoglu is erg oud én waarom zou hij ineens beter zijn dan zes jaar geleden? Hij is niet veranderd, Orlando liet hem goed lijken.
Maarten: Otis Smith (GM Orlando Magic) zal wel even hard hebben gelachen toen de deal bekend werd gemaakt. Dat was dapper, maar dom, van de Raptors.

Maarten: Verder vind ik ze een beetje soft inside. Chris Bosh – Andrea Bargnani is nou niet echt een tandem om bang van te worden. Wie gaat er rebounden?
Tiel: Dat was m'n volgende punt: Chris Bosh. Wordt het niet tijd dat hij de volgende stap zet en naast Howard de meest onstopbare big guy in de league wordt? Hij hikt al drie jaar tegen die status aan, hij is gruwelijk snel en beweeglijk.
Maarten: Bosh staat in mijn ogen al een paar jaar stil. En hij past ook echt niet meer in het rijtje James - Wade – Anthony, hij is een net-niet superster.
Tiel: Nee totaal niet, hij maakt zijn team niet beter en Toronto blijft een miezerige club.
Maarten: Ik zie Bosh wel bij New York tekenen eigenlijk, dat systeem past wel bij hem.
Tiel: Precies. Dat is zo'n naam die flink kan cashen en dan met wat andere net-niet-spelers een leuk team in NY neer kan zetten. Daar zou ik naar kijken, zonder twijfel. In de aanval is Bosh vrij uniek in de league. Enorm lang en slank en daardoor erg snel. Leuk schotje, goede moves onderin. In de verdediging krijgt hij die punten vaak weer net zo hard om de oren, dat is het probleem.

Maarten: Bargnani heeft ook teveel geld gekregen. Sorry fans van Toronto maar jullie blijven nog jaren middelmatig... Misschien dat de komst van Reggie Evans en Amir Johnson nog wat verandering kan brengen, maar die kunnen weer niet scoren!
Tiel: Amir Johnson vind ik wel een leuke speler. Die kan zoals je zegt voor wat verdediging en harde plays zorgen. Dat kan aanstekelijk werken voor andere mannen, misschien inspireert hij de Canadezen tot wat stoerder basketball.
Maarten: Ik betwijfel het, Bosh, Calderon en Turkoglu hebben dat gewoon niet in zich en Bargnani zal het ook nooit meer krijgen.

Tiel: We sluiten af: Je hebt het inmiddels gezien. Voorspel de record van de teams, in volgorde. Voor elke die je goed hebt, krijg je een biertje. Voor elke die ík goed heb, krijg ik een goude van jou. Akkoord?

Maarten: Deal!

1. Boston (61-21)
2. Philadelphia (38-44)
3. Toronto (36-46)
4. New Jersey (31-51)
5. New York (29-53)

Tiel:

1. Boston (56-26)
2. Philadelphia (34-28)
3. Toronto (33-49)
4. New Jersey (30-52)
5. New York (27-55)

Tiel: Nice, dat gaat er om hangen.
Maarten: We zijn het er iig over eens dat dit de slapste divisie van de league is, hoewel de Pacific ook weinig heeft.
Tiel: Zonder twijfel. Dit wordt echt lelijk, tegen de tijd dat het nieuwjaar is heeft Boston die divisie geclaimed.
Maarten: Ik hoop dat Boston tweedewordt in het oosten zodat ze zowel tegen Orlando als tegen Cleveland moeten! Dat worden twee mooie series...
Tiel: Die match ups worden hoe dan ook genieten. Ik vind het onderling tussen die drie lastig te voorspellen wie er wint. Mijn hart gaat uit naar Orlando, mijn verstand zegt Orlando of Boston. We gaan het zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport