Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

vrijdag 16 oktober 2009

[ NBA ] NBA.com lanceert video's spelregels

Ik vermaak me prima hoor, daar niet van. Ik zit door het nieuwe spelregelboek van de NBA te bladeren en -helemaal aangepast op de generatie van nu- kan ik de bewegende beeldjes erbij bekijken. Maar is dit nou wel zo slim? Wordt het niet alleen maar pijnlijk duidelijk dat LeBron James, Kobe Bryant en Dwyane Wade veel meer mogen dan de rest?

Klik

Dat is het mooiste aan de site, de flagrant #2 fouls, fouten waar mensen meteen naar buiten worden geknikkerd. Ik had echt een glimlach bij een LeBron die door de lucht vliegt als een kind van vier als ik die een beuk geef.

...

Maar bekijk nou eens de regels over travelling: Klik.
Je maakt mij niet wijs dat LeBron James wordt teruggefloten als hij z'n voetje tikt zoals Carl Landry in het derde filmpje. Als je de call ziet denk je: Knap gezien. Maar tegelijk wéét je dat Tracy McGrady het wel had gemogen, als hij toen voor de Rockets die actie maakte.

Zelfde voor de 'discontinued dribble': Dwyane Wade leeft van zulke bewegingen en rookie's worden er wel voor afgefloten. En waarom staat de 'Crab Dribble', de koning van alle trucjes van King James, niet in het rijtje? Wórdt LeBron een keer afgefloten, maken ze er niet eens een voorbeeld van. Kom er maar in, youtube:



De NBA snijdt zich in de vingers. En dit gebeurt trouwens tegelijk met de uitspraak dat er een regel is veranderd: Spelers mogen twee stappen zetten als ze de bal oppakken, in plaats van ééntje zoals het in de rest van de wereld gebeurt. Dat wordt lelijk mensen, sterren rekten de regels zoals ze waren (één dribble). Wie gaat ze nu tegenhouden om van basketball een soort handbal te maken? Drie stappen vóór en drie ná de dribble. Yuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport