Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

woensdag 7 oktober 2009

[ NBA ] Portland toont een nieuwe Greg Oden

Greg Oden heeft leren aanvallen dit seizoen. Met achttien punten en negen rebounds maakte de belofte gisteren voor het eerst in tijden weer indruk. In de aanloop naar het seizoen gaan we ons afvragen of Oden inderdaad 'the next best thing' kan worden op centergebied.

Ik was vorig jaar al om. Ik geloof dat Oden onrechtvaardig veel kritiek kreeg om zijn Rookie-fouten. Oden was een goede verdediger die te veel fouten van de bal af maakte. Hongerige Rookie-fouten noem ik het: Na een turnover van iemand anders of een gemist schot was hij te happig om de bal. Zo kon Oden niet op het veld blijven en kon hij niet de ervaring opdoen die van hem een elite center moet maken.

Gisteren had Greg 'slechts' vier fouten in 25 minuten. Meer dan dat hoeft hij toch niet te spelen in Portland, waar LaMarcus Aldridge en Joel Przybilla meer dan in staat zijn de boxscore te vullen. De drie turnovers van Oden, daar kan ik ook mee leven. Het lijkt alsof werkelijk iedere NBA'er de bal drie keer per wedstrijd weg moet gooien in het voorseizoen.

Wat ik wel goed vind? Allereerst het atletisch vermogen. Bekijk dat block op NBA.com en vertel me de laatste keer dat je een big guy zo zag vliegen. De laatste keer dat ik zoiets massiefs de lucht in zag gaan was tijdens Apollo 13 met Tom Hanks. En Oden heeft een jumper gekweekt. Hij schoot met zijn nieuwe zachte handjes 10/12vrije worpen!

Het komend seizoen wordt weer mooi voor Portland. Lees wat ik over de club denk binnenkort op http://www.powerforward.nl, waar het eerste deel van 'de grote preview' inmiddels online staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport