Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

zaterdag 10 oktober 2009

[ NBA ] Stephon Marbury helemaal de weg kwijt

Stephon Marbury is helemaal gek geworden. De guard met een tattoo op zijn hoofd heeft naar verluid een aanbod van de Celtics weggeslagen. Wat denkt hij? Dat andere teams hem een beter bod zullen doen?

Waarom is er nog geen biografie over Marbury verschenen waarin al zijn fratsen tot in detail zijn beschreven? Ik zat er over te denken zijn capriolen hier op te sommen maar dat is onbegonnen werk. Het is nu half elf 's ochtends en ik moet om zes uur basketballen: No Way dat zoiets me gaat lukken.

Marbury is dus weggelopen van het veteranen-minumum, 1.3 miljoen $, omdat hij het gevoel heeft ergens anders meer te krijgen. En als je denkt dat zijn dwaze gedachten daar ophouden heb je het fout: Starbury wil wel bij een contender spelen, een ploeg die mee doet om de prijzen. Waar haalt hij het vandaan?

***

Het is 'extension'-tijd. Zo net voor het seizoen wordt er gepraat over spelers die zichzelf uit de markt van free agents halen door vroegtijdig een contractverlenging te tekenen. Dwyane Wade en LeBron testen free agency (goed voor je 'image', goed voor shirtverkoop). Kobe Bryant en Amare Stoudemire zouden klaar zijn om hun handtekening nu al te zetten.

Over Stoudemire: Whatever. Ik snap niet waarom de Suns ineens happig zijn om hem te resignen nadat ze de man duizend keer hebben geprobeerd te ruilen. Hij was altijd ongelukkig in Phoenix. Waarom zou je hem langer houden? Een sign-en-trade zou voor Phoenix een leuke speler op kunnen leveren. Voor Stoudemire zijn er genoeg clubs te vinden lijkt me.

Kobe Bryant moet voor altijd in Los Angeles blijven. De dag dat hij weg gaat verliezen de Lakers hun charme en de 'edge' die ze over veel teams hebben. Kobe bij, weet ik veel, de Bulls zou er niet uitzien. Het zou het gevoel geven van Michael Jordan in een Wizards-tenue: Iets klopt hier niet.

Wat mij betreft kan Kobe niet snel genoeg zijn verlenging tekenen. Club-iconen horen bij hun ploeg te blijven. Dat maakt van Kobe de beste speler van zijn generatie (tussen Jordan en LeBron in) en van Shaq een clown.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport