Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 31 maart 2009

[ NCAA ] Madness nadert hoogtepunt

In Amerika worden momenteel weer veelvuldig pogingen gedaan het college kampioenschap basketbal (NCAA) te voorspellen. Dit basketbaltoernooi kent tussen 4-6 april de spannende ontknoping als de Final Four om de titel strijden.

Door Perry Hendriks

Barack Obama is de eerste Amerikaanse president in de geschiedenis die zich openlijk heeft uitgelaten over de Final Four van het Amerikaanse basketbal toernooi. De wereldleider heeft zich tijdens de sportuitzending van ESPN Sportscenter laten ontvallen dat hij verwacht dat de vier finalisten van het basketbaltoernooi Louisville, Memphis, North Carolina en Pittsburgh zijn. De voorspelling is een inlossing van een belofte die Obama vorig jaar tijdens zijn presidentscampagne tegenover een sportverslaggever maakte.



President Obama vult zijn 'bracket' in (klik voor grotere versie)

Inmiddels is van de vier voorspelde finalisten alleen nog North Carolina over. De president heeft ze dan ook tot op het bot proberen te motiveren, want de steun aan het adres van de Tarheels was opvallend. Obama: “Vorig jaar heb ik jullie gekozen als winnaar, maar hebben jullie me teleurgesteld. Ik wil jullie vragen me dit jaar niet voor het hele land te vernederen. Ik reken op jullie. Ik heb nog steeds de basketbalschoenen die jullie me ooit hebben gegeven.”

Alle wedstrijden in het NCAA tournament, inclusief de finale, zijn live te zien bij ESPN America. ESPN America is in Nederland verkrijgbaar via de satelliet en via alle grote digitale distributeurs.





Obama is de eerste president die 'on record' ging over zijn March Madness voorspellingen (foto's en filmpje ESPN sportscenter)


Dit verhaal is geschreven door Perry Hendriks, auteur van zijn eigen American Football blog. Kijk voor zijn werk op americanfootball.blog.nl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport