Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 2 december 2008

[ NFL ] Op ontdekking in het American Football

Dag NFL, mijn naam is Tiel en ik wil fan worden. Ik ben 22 jaar oud en heb in mijn leven slechts flarden van jou als sport actief meegemaakt. Wat ik zag verbaasde me, verraste me, bracht me in vervoering. Als nooit tevoren ben ik bereid door de ellenlange onderbrekingen en onoverzichtelijke teams heen te kijken. Ik wil fan worden. Bij een globaal gebrek aan rauwe mannelijkheid in de wereld zie ik jou een mogelijke oplossing bieden, of in ieder geval een tijdelijke uitweg uit dit Tokyo Hotel-tijdperk. En hoewel ik van het spelletje nog bijna niks snap, heb ik al een idool.

DOOR TIEL VAN DEN HEUVEL

Randy Moss. Waarom heb ik er niet eerder aan gedacht? Als ik een favoriete speler zoek, waarom dan niet de beste maat van hij-die-ooit-mijn-favoriete-basketballer-was? Randy Moss is pond voor pond net zo'n bad-ass als Jason Williams, groeide samen met hem op en is een begenadigd Wide Receiver (zo ver ben ik al ). Randy Moss heeft opstootjes met de wet gehad, controverse op het veld, helemaal mijn speler. Maar wat ook mooi is:

Ik besloot dus dat ik de NFL moest gaan volgen. Voor de blog, dat ook, maar ook omdat het echt een prachtige sport is. Sport moet voor mij aan het criterium voldoen dat het een lichamelijke strijd is. Wie is er het sterkst, snelst, of zoals bij football en basketball, een combinatie van beide. Maar ik ging dus NFL volgen. Ik zit nu al een paar dagen mezelf een eind in de rondte te lezen, highlights te kijken, maar kwam niet echt verder. Toen besloot ik De Tactiek toe te passen.

Als ik voor mezelf een favoriet team en speler aan zou wijzen, zou ik die op de voet gaan volgen en zodoende de rest van de league een beetje leren kennen. Ik ging op zoek naar een favoriete speler die geen quarterback was en kwam dus de naam van Moss tegen. In een wedstrijd tegen een ander team (zover ben ik dus) had hij een paar touchdowns. Zijn naam herkende ik meteen, zijn highlights waren gaaf, ik was er uit! De Tactiek is vanaf nu toegespitst op Moss en ZIJN New England Patriots.

Wisten jullie bijvoorbeeld al dat de Patriots een zeer matig team zijn als Moss niet een paar goeie vangballen maakt? Ik wel, door De Tactiek. Moss moet meters maken om zijn ploeg een goede kans in de play-offs te bieden. In wedstrijden die de Patriots verloren hebben, vijf tot nu toe, speelde Moss significant slechter dan in de winstpartijen (7 stuks). Ik heb nog vier reguliere wedstrijden te gaan (kort man, zo'n seizoen!) en dan staat de superbowl van februari al bijna klaar. Noem het een waanzinnig, onhaalbaar doel, maar ik ben van plan vóór die tijd een fan met kennis van de Patriots te worden. Stay tuned.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport