Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 23 december 2008

[ NBA ] DeShawn Stevenson: Zo kan het óók

DeShawn Stevenson heeft de op één na langste streak van wedstrijden die hij in de basis start, van de hele NBA. Tayshaun Prince is de enige die vaker (380) bij de eerste vijf op het veld stond. De nummer twee van de Washington Wizards deed het bijna drie-en-een-half seizoen, 275 wedstrijden. Aan die reeks komt echter een eind. Teamspeler DeShawn kwakkelt met zijn schot, en heeft geen moeite anderen een kans te gunnen.

DOOR TIEL VAN DEN HEUVEL

Stevenson benaderde nieuwe coach Ed Tapscott met het verzoek in de tweede unit gezet worden. DeShawn schiet een gruwelingwekkende 31.7% en denkt dat komst van de bank hem uit het dal kan trekken: 'Hey Tap, I'm struggling a bit, why don't you let me come off the bench and see if I can't get my swag back going against some second-line guys?' Tapscott waardeerde het gebaar en maakte er prompt gebruik van: 'I thought it an enormously gracious thing to say. And so, we're looking at different combinations with the lineup, whether big or small, and let DeShawn go with the second unit for a while. He's the ultimate team guy and that's why I have so much respect for him.'

Een mooi teamgebaar van Stevenson die persoonlijk belang opzij zet om zijn team, zo hoopt hij, beter te maken. Caron Butler speelt voorlopig Shooting Guard en Dominic McGuire kan Stevenson's rol overnemen. Of dit gaat werken? McGuire moest ik opzoeken (slecht teken) en de tweedejaars heeft nog geen sein gegeven ooit een rol van betekenis in de NBA te gaan spelen. Aan de andere kant: De Wiz zijn enorm slecht en misschien dat de balans tussen starters en bank op deze manier wat beter wordt. Vanavond spelen de tovenaars tegen de Bobcats, waar Boris Diaw een wedergeboorte beleeft. Mijn gok: Bobcats +12, maar goed.

Foto wordpress.com

Je moet vooral het gebaar van Stevenson waarderen. Ik had zoiets niet verwacht, van iemand de laatste jaren vooral hoge ogen gooide door in de pers een rel met LeBron James te zoeken. Ik vind het signaal prachtig en hoop dat sommige spelers denken: 'Shit, als ik mijn team elke nacht pijn doe met een +/- score onder het vriespunt, misschien moet ik dan óók een stapje terug doen.'

Ga ik namen noemen? Absoluut! Ricky Davis, Antoine Walker, Stephon Marbury; Als jullie écht willen spelen en winnen, speel dan alsjeblieft een minuut of acht per wedstrijd als astma-medicijn voor de echte jongens. Geef de sterren adem en scoor 4 punten per wedstrijd. Daar zijn jullie goed genoeg voor, heus. Maar dat zijn inkoppers.

Een kijkje in de rating van John Hollinger, die alle spelers rangschikt op effectiviteit leert bijvoorbeeld dat Jerry Stackhouse geen zaken heeft als zesde man voor een play-off team. Ik weet dat je geblesseerd bent, Jerry. Ik hoop dat je plekje op de bank vergeven is. Bruce Bowen: Je staat onder Francisco Fucking Elson in die lijst. En je wilt nog steeds dat we je zien als een defensieve topper. Ik zie je als een misbaksel dat niet weet wat fatsoenlijk basketball is.

Sebastian Telfair, Desmond Mason. Vrij grote namen hè? Zij kennen ongeveer een seizoen gelijk aan dat van Stevenson, qua effectieve inbreng, maar ik denk niet dat zij een verschuiving in rangorde zouden pikken. DeShawn Stevenson doet dat wél, komt zelf met het idee. Denk daar aan als je per ongeluk over een wedstrijd van de Wizards struikelt. Er zit tenminste één persoon in dat team die zijn eigen rugnummer op zijn rug heeft laten inken, en die het wat interesseert. Denk er aan als je volgende keer door je eigen coach gewisselt of genegeerd wordt. Misschien, heel misschien, is het wel beter zo. En ga je er van winnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport