Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 1 december 2009

[ NBA ] Allen Iverson... Werkelijk?

Dit begint ook een gebed zonder einde te worden. Allen Iverson lijkt zijn pensioen nu al beu te zijn. Slechts dagen geleden nam A.I. officieel afscheid van de NBA. Het duurde slechts een paar uur voor bekenden van 'the Answer' zeiden dat hij 'second thoughts' had bij zijn beslissing. Inmiddels zit de guard aan tafel met mensen van de enige club waar ik hem nog kan dulden: De Philladelphia 76'ers.

Legendes regisseren hun eigen einde. Dat heeft Jordan gedaan, dat gaat ongetwijfeld met Kobe Bryant gebeuren en nu krijgt Iverson (misschien) ook die kans. Begrijp me goed: Ik ben geen fan meer van A.I. sinds zijn laatste jaren bij Philly. Bij Denver en Detroit werd pijnlijk duidelijk dat hij geen winnaar is en de Memphis-situatie plaatste hem, voor mij, onder aan de ranking van respect.

Iverson wil starten, wil het spel maken, en bij kampioenschapsteams is daar geen behoefte aan. Andere teams willen 'rebuilden' en dan is er voor een bazige, harde speler zonder werklust geen plaats. Dat verziekt de geesten van de jonge honden met wie je in de toekomst op jacht wilt.

Dan komt Philladelphia om de hoek en dat is, naast om duidelijke emotionele redenen, de enige plaats waar A.I. een logische, weloverwogen deal kan krijgen. Philly heeft géén noemenswaardige guard, Andre Iguodala is niet goed genoeg om een eerste optie te zijn en de 76'ers zijn te oud om ze als 'rebuilders' te kunnen bestempelen. Iemand moet Elton Brand en Iguodala de bal brengen. En welk team in het oosten wil tegen een gezonde A.I., Iggy en Brand ten strijde trekken?

Iverson heeft, naast de technische redenen, natuurlijk een enorme fanbasis in Philladelphia. Hij bracht die club tot aan de top van de NBA, hij haalde de finals met een roster dat meer anti-talenten had dan het tweede team van mijn plaatselijke BC. De Iverson uit die tijd ben ik niet vergeten. Als Philly dat heilige vuur, dat toen zo in hem brandde, weer aan kan wakkeren?! Dan juich ik een reunie volledig toe. En dan kan het nog een interessant jaar worden voor Philly.

Voorspellingen

Ik ben een beetje 'off' de laatste tijd. 2-2 voor 112-67.

BOSTON @ Charlotte
Washington @ TORONTO
PHOENIX @ New York
Golden State @ DENVER
MIAMI @ Portland
New Orleans @ L.A. LAKERS

3 opmerkingen:

  1. kunnen we binnen deze voorspellingen niet een voorspelling doen hoeveel punten er binnen de wedstrijd Phoenix-Knicks gescoord worden. Ik gok op zo'n 150 voor phoenix en 125 voor de knicks.

    BOSTON @ Charlotte
    WASHINGTON @ Toronto
    PHOENIX @ New York
    Golden State @ DENVER
    Miami @ PORTLAND
    New Orleans @ L.A. LAKERS

    hmm. ik zie dat we eenzelfde misschien wel kunnen doen voor Goldenstate en Denver... er gaan veel punten gescoord worden in de NBA vanavond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tijdje terug 4-0. Nu op 52-19

    Ik ga ook maar voor de kopieer/plak actie.
    BOSTON @ Charlotte
    WASHINGTON @ Toronto
    PHOENIX @ New York
    Golden State @ DENVER
    Miami @ PORTLAND
    New Orleans @ L.A. LAKERS


    Ik verwacht bij de suns een lage score. Wedstrijd snel beslist, dus bank gaat erin en dan wordt het saai..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3-3 Vannacht. Tsja, wie verwacht er nou dat de 14-3 Suns van de 3-14 Knicks verliezen?
    Record: 55-22

    toronto@ATLANTA
    phoenix@CLEVELAND
    newyork@ORLANDO
    milwaukee@WASHINGTON
    DALLAS@newjersey. Kid gaat dus alsnog geschiedenis schrijven in newjersey
    MEMPHIS@minnesota
    philly@OKLAHOMA CITY
    detroit@CHICAGO
    indiana@SACRAMENTO
    HOUSTON@laclippers

    BeantwoordenVerwijderen

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport