Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

dinsdag 22 december 2009

[ NBA ] Mega comeback Sacramento Kings

50-15 in de laatste achttien minuten? Werkelijk? Ik had Sac-town van tevoren een beste kans gegeven in deze pot maar dit is belachelijker dan een clown op je achttiende verjaardagsfeestje. Hoe koud moet je als team zijn om zo ranzig te worden ingehaald? Hoe weerbaar zijn de Sacramento Kings. Ik was van plan een column te maken over de toekomst van New Jersey en Sacramento. Move over NJ Nets, deze eert alleen de koningen van gisterenavond.

Het handige aan League Pass: Ik ga gewoon het laatste deel van de wedstrijd zitten kijken. Hoe hebben de Bulls dit kunnen laten gebeuren?

Allereerst: Is het wel een goed plan om Joakim Noah je playmaker te maken? De Bulls runnen een offense waarin Noah de bal altijd krijgt op de kop en van daaruit distribueert. Dat kan hij wel, maar hij wordt niet verdedigd als hij verder dan drie meter van de ring staat. Hij schiet toch niet. De Kings gaven hem de aandacht die m'n teamgenoot Bas mij gisteren op training gaf als ik vrij stond: Geen. Met het verschil dat ik de bal gewoon in de basket bleef pompen alsof ik Ray Allen heette. Mijn jumper is echt fluweel de laatste tijd, niet te zuinig. Maar die van Noah dus niet.

2.28, derde kwart: Sergio Rodriguez blaft een drietje met een lelijke techniek. Dat had al een vroeg moment kunnen zijn waarop de Bulls hadden moeten denken: Misschien moeten we weer gaan spelen op de manier die de voorsprong bracht. Het verschil komt in de buurt van de twintig punten en dan kan het gek lopen.

1.15, 3e: John Salmons met een gek schot, commentator: 'Bulls starting to miss their shots a little bit...' 86-62. En de Kings gaan dit winnen!

45.5 seconden, 3e: Goedkope And1 na een geforceerde bal van Derrick Rose. Mijn probleem met Rose: Iets te veel 'score first'. Ik geloof in guards die alleen maar willen passen. Deron Williams en Steve Nash scoren als hun team daar om vraagt maar zouden het liefst 24 assists noteren. Rose scoort omdat hij daar comfortabel mee is, dat is zijn game. Groot, maar belangrijk, verschil.

12.00: 88-69. Nog maar negentien puntjes als we de laatste twaalf minuten in gaan. Hoe? Werkelijk: Hoe? Vinny Delnegro zou ontslagen moeten worden, puur om deze wedstrijd. Vergeet het dramatische seizoen tot dusver: Als je 20-0 bent en je verliest zo'n game, dan bewijs je al dat je nooit kampioen zult worden als coach in de NBA. Verder ben ik psyched om te zien wie er doorkomt voor de Kings (Tyreke Evans?) en wie er zo duidelijk slecht is voor de Bulls.

10.26: Ik zie ene 'Brockman' op het veld voor de Kings. Dus om te zeggen dat ze het met alleen supersterren voor elkaar kregen zou, om het zacht uit te drukken, een vergissing zijn.

9.07: Dunk Tyreke Evans na een slechte optie van Kirk Heinrich. Bulls pakken een time out om Heinrich te vertellen waarvoor hij er in staat (defense!) en om dat principe bij iedereen te benadrukken. De Kings hebben een paar drietjes en die dunk gebruikt om de eerste nerveuze zenuwtrekjes bij de Bulls te forceren.

7.46: Paar snelle fouten van de Kings. Zou het een vrije worpen wedstrijd worden waarin Noah vaak op de lijn wordt gezet aan het eind? Het verschil is dertien.

6:56: 24-seconden violation van de Bulls. Ze komen niet door de man-to-man van de Kings, die met een leuke helpside mensen als Luol Deng en John Salmons te kijk zetten. De Bulls hebben naast Rose niemand die zijn eigen schot kan creeren en dat breekt ze op.

5:54: Zestiende turnover Chicago. Joakim Noah probeert (bij gebrek aan beter) de pointguard uit te hangen met een niftig passje over de baseline. Jammer dat er niemand liep Jochie. Time out, verschil is nog altijd dertien: 94-81.

5:05: Taj Gibson en Joakim Noah worden volledig alleen gelaten. De mannen die hen verdedigen doen geen moeite hun 'vertrouwen' in hun spel te verbergen. Luol Deng en Kirk Heinrich worden voortdurend gedubbeld zodra ze richting de ring gaan.

2.28: Udoka met een paar leuke baskets en het verschil is nog maar vier punten. 'J'Udoka als man van de dag, dat had ik niet verwacht. Dat ik zijn voornaam niet weet zegt denk ik genoeg. Noot: Ik weet dat het iets als 'Emeku' ofzo is, maar ik ga mezelf niet voor lul zetten door het fout te schrijven. Dat doe ik al veel te veel.

2.13: Tyreke Evans! And1 na een misser van Rose. 95-94 en iedereen in het stadion weet inmiddels wie dit gaat winnen.

1.16: Evans neemt werkelijk over. Heerlijke move op Kirk Heinrich, brengt hem op z'n knieen, gaat voor de 360 lay up en krijgt twee vrije worpen. De Kings nemen de voorsprong. Een dik kwartier geleden stonden ze 35 punten achter.

50.1 seconden: Tyreke Evans, op de schotklokbuzzer na -eindelijk- wat goede defense van de Bulls. Hij pullt de Sam Cassell 'zware ballen' dansmove. Man, wat heb ik daar een hekel aan. Maar als een Rookie een wedstrijd op zo'n manier beslist vergeef ik het hem. 99-96 Sacramento en dit belooft weinig spannend te worden. Alsof je nu al een prequel van Harry Potter zou schrijven en hem in een scene brengt waarin het de vraag is of 'hij het overleeft, of niet'.

20 seconden: Offensive rebound Brockman, die man staat gruwelijk te buffelen. Hij is de Joakim Noah van de Kings. De Noah zoals de Bulls die zouden willen hebben: Eist niks op in de aanval, pakt rebounds aan beide kanten van de vloer en werkt z'n reet onder z'n lijf vandaan. Weer een sterke actie van Tyreke trouwens, die lay up had het al kunnen beslissen.

14.3: 100-98, laatste kans voor de Bulls. We weten hoe dit eindigt. Ik moet er vandoor. Voel gerust vrij om aan te vullen met pijnlijke statistieken uit de boxscore. Die heb ik nog niet bekeken. Maar dit was er eentje voor de geschiedenisboeken. Wij zijn bij de plaatselijke BC ooit blij om 35 punten in drie kwarten te scoren. De Kings halen het gewoon in. Alle respect van deze kant. Is het al te vroeg voor een 'Kings 2015 Champions' campagne?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport