Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

woensdag 25 februari 2009

[ NBA ] Stephon Marbury vrij man

Stephon Marbury is vrij om te gaan waar hij wil. Dat was hij al, aangezien hij al lang niet voor 'zijn' Knicks heeft gespeeld, maar nu kan hij eindelijk voor een ander team uitkomen. De New York Knicks kochten hem uit voor iets minder dan 20 miljoen (vermoedelijk) waardoor hij dus verkiesbaar is voor andere ploegen, en in de play offs nog mag spelen. Gaat Starbury's ster weer stralen of zal hij de chemie van zijn toekomstige werkgever ook verneuken, als een plensbui op een zomerdag?

Door Tiel van den Heuvel

De laatste berichten zien Marbury spelen voor de Boston Celtics. Naar eigen zeggen is hij al door de groenen benaderd en zelf ziet hij de faam en een mogelijk kampioenschap waarschijnlijk ook wel zitten. Als anti-fan van de Celtics heb ik gemengde gevoelens bij de move, mocht die doorgaan. Dit is zo'n transactie als die van Shaq, toen hij naar Phoenix ging. Dit kan heel goed, of heel slecht uitpakken.

Het beste scenario is dat Marbury genoegen neemt met een minuut of tien, vijftien per wedstrijd om Rajan Rondo of Ray Allen te vervangen. Het beste scenario schetst een Marbury die toejuicht van de kant, niet een Marbury die met een handdoek op zijn hoofd chagrijnig zit te kijken. In andere woorden: Het beste scenario vraagt om een attitude van Marbury die mij, als toch wel trouw NBA fan, compleet vreemd is.

Maar. Kevin Garnett speelt bij Boston. Paul Pierce deelt de kleedkamer, net als Ray Allen. Mijn punt: Zullen deze veteranen toestaan dat Marbury de sfeer verziekt? Ik denk dat Marbury wel heel gestoord is als hij de prime time ster verwacht te worden in Boston. Ik zou de kleedkamer wel eens willen zien na een optreden van Marbury in de media, waarin hij iets zegt in de lijnen van: 'This is a struggling team right now. But I think with me at the point, we could be great!'

Onderschat vooral de invloed van Garnett niet. Hoewel ik het niet zeker weet denk ik dat zijn enigszins (enigszins?!) intimiderende lichaamstaal ook afstraalt op zijn teamgenoten. Je haalt geen grappen uit met The Big Ticket. Als je zijn avond verneukt vind je jezelf verzuipend in zijn speeksel in het hoekje van de tuin van Boston. Denk ik. Verder heeft KG al met Starbury gespeeld in Minesota en ze hebben samen bescheiden successen gekend. Zou het KG een zeldzame NBA'er maken, eentje die werkelijk nog een sprankje vertrouwen in Marbury heeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport