Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

vrijdag 16 januari 2009

[ NBA ] Losse flodders

* Eddy Curry bevindt zich sinds kort in het middelpunt van de belangstelling. Het middelpunt van (homo)seksuele intimidatie, dat soort belangstelling. Hij heeft, zo is de aanklacht, zijn persoonlijke chauffeur gevraagd zijn curryworst te betasten, hij spritzte in handdoeken die zijn knecht op moest ruimen, en liet zich racistisch uit. En het was een tijdje zo stil rond de New York Knicks.

* Joe Alexander belooft met twee nooit eerder geziene, prop-vrije dunks te komen als mensen hem voor de dunk-contest nomineren. Mijn vermoeden is dat Alexander deze dunks niet heeft, of dat ze niet erg gaaf zijn, maar dat hij geen andere weg ziet die hem de wedstrijd in leidt. Ten eerste is zijn concurrentie moordend, Rudy Fernandez krijgt heel Spaans Amerika achter zich en Russell Westbrook is Russell Westbrook, een grote brok energie. Die jongen staat volgens mij nooit stil en pakt als hij op straat loopt propjes op, om die over lantaarnpalen heen te dunken.
Verder denk ik dat Alexander de wedstrijd niet haalt omdat hij eruit ziet als een lid van een Britse rockband die op Zweinstein les heeft gehad. Een echte Zwadderaar.



Verder een berichtje van Henry Abbott, truehoop.com, waarin hij pleit om meer dunks met hulpstukken te krijgen (klik). Ik heb gereageerd op zijn oproep om zulke dunks te verzinnen, en zonder arrogant te zijn wil ik zeggen dat mijn idee pure genialiteit is. Iemand (Dwight!) moet over een teamgenoot heen dunken, die een krantje zit te lezen. En in die krant, staat een foto van de dunk die zojuist is uitgevoerd, met de kop 'Dwight Howard wins '09 dunk contest' of iets dergelijks. Ik hoop dat Howard in is voor het geintje, en mijn naam voor miljoenen Amerikanen scandeert.

* De Blazers willen Sergio Rodriguez niet ruilen voor Nate Robinson. Nu ben ik totaal geen fan van Nate Robinson maar als je de nummer bekijkt zou je dat toch binnen een hartslag besloten hebben. Rodriguez komt niet uit de verf in Portland, wil rennen in een offence die op een halfcourt draait om Brandon Roy. Robinson heeft flinke stats voor een klein kereltje en hij krijgt de bal door het netje. Passend is het geen geweldige guard maar hij zou sowieso achter Steve Blake spelen voor een minuut of tien per wedstrijd. Done deal, als ik GM van Portland zou zijn.

* Praatjes over O'Neal (Jermaine, rustig maar, het is Jermaine) ruilen voor Shaun Marion. De Heat hebben een low post scorer nodig, Marion draait niet in het trage systeem van South Beach. Ik zie de potentie van deze ruil voor beide teams, O'Neal is namelijk ook niet echt een killer in Toronto, maar ik zie het niet gebeuren. Ik denk dat Riley verwacht meer voor Marion's aflopende contract te kunnen krijgen.

* Crazy

* Yao Ming is verdrietig. Er doken verhalen op dat hij dermate teleurgesteld was in Tracy McGrady en de verliespartijen die aan diens naam kleven, dat hij T-Mac weg uit Houston wilde. Niet waar, volgens Yao. In de kleedkamer hangt een ontspannen sfeer en alles is cool tussen Yao en Tracy. Geeft mij de kans om even te zeggen: 'Wat is dit jongens? RonRon binnenhalen zou de titel moeten brengen en jullie staan slechts 7e in het westen. Kom op.' Misschien dat de terugkeer van Dikembe Mutombo dingen om kan draaien, we gaan het volgen.


foto Bil Baptist // Getty Images


* De Nuggets en Kenyon Martin doen het goed. Chauncey Billups heeft me het jaar wel. Hij keert terug naar de enige club, naast de Pistons, die hem bevalt. In Detroit beseft iedereen wat een geweldige speler hij voor de club is geweest, in Denver brengt hij kwaliteit en een winnaarsmentaliteit op de vloer. De ploeg staat royaal in play-off positie. K-Mart en en Chris Andersen zijn hands down de meanest motherfuckers in de league op dit moment. Martin lijkt blessures eindelijk van zich te hebben afgeschud en had 24 punten en 7 steals om de Nuggets te helpen van de Suns te winnen. Chris Andersen deed niet bijzonder veel de afgelopen nacht, maar het verhaal van The Birdman is zo mooi dat je toch wel voor hem juicht. Altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport