Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

maandag 20 april 2009

[ NBA ] What the F?

What the F? Ik voel me alsof ik in de achtbaan zit in die film Final Destination, deel zoveel. Op een gegeven moment weten de ongelukkige tieners dat ze hun dood tegemoed rijden omdat een wissel niet werkt. Ik bevind me in een soortgelijke situatie. No way dat mijn play off poule de eerste ronde gaat overleven. In plaats van een schakeling in de achtbaan, worden mijn zenuwen gesloopt in dit gekkenhuis dat de play offs nu al zijn. Dus ik kan maar beter achterover leunen, en er van genieten voor zo lang het duurt.

Door Tiel van den Heuvel

What the F? De Bulls winnen van de Celtics! In Boston! Zonder Kevin Garnett kun je de uitslag niet écht een verrassing noemen. Verder hadden de Bulls overtime nodig (1), een monster game van Joakim Noah (2), een monster game van Derrick Rose (3), en no-shows van Paul Pierce en Ray Allen (4 & 5) nodig om te winnen. Dat is een rare situatie. Je staat met 1-0 voor maar je weet dat je voorsprong niet erg sterk staat. Kun je vertrouwen op 17 rebounds van Noah? Kun je Rose altijd de volle 48 minuten laten spelen? Ik denk dat de C's hem alsnog kunnen pakken.

Maar. What the F? Dallas wint van de Spurs. Dat heb ik mijn poule goed ('echt!') maar eerder in deze blog praatte ik mezelf in het San Antonio-kamp. Whatever. Drew Gooden mag zich dan tot de grote drie rekenen in het seizoen, nu het er écht om gaat brengt hij niet wat Manu Ginobili's afwezigheid van hem eist. De Spurs doen precies waar ik bang voor was: Alleen Tim Duncan en Tony Parker spelen solide. Popovich loog niet toen hij zei dat rookie George Hill niet zou spelen. Een DNPCD achter zijn naam, ongehoord.

Maar, what the F? De Rockets slachten de Trailblazers en de Hawks leggen de Heat op de pijnbank. Die 3-4 en 2-4 die ik voorspeld had lijken nu wel erg ver weg. Stom van me dat ik buiten de defense van Houston rekende. Portland schoot 1/11 vanaf de drie, tegenover bijna 40% voor de Rockets. Positieve punten: Brandon Roy speelde goed en Houston had een career game van Aaron Brooks nodig om te winnen. Verder gebeurde er waar ik stiekem wel bang voor was: the Vanillah Godzillah en Greg Oden zijn totaal niet staat Yao af te stoppen. Ming gooide 9-9 en 6-6 vanaf de vrije worp lijn. Hij heeft heel de wedstrijd geen. schot. ge. mist.

Atlanta - Miami was te pijnlijk voor woorden. Daarover gaat niet gesproken worden. Het enige dat ik kan zeggen is dat Dwyane Wade vermomd als William Wallace het veld op zal komen in de volgende wedstrijd. 'South BEACHHH!'

De laatste 'What the...' betreft de Sixers. Die hebben verdomme de Magic verslagen! WHAT THE FUCK?!? En ik ben de enige in mijn poule die het voorzag! Vergeet dat Hedo Turkoglu niet speelde. Ik weet dat hij 35 minuten in het veld stond. Hij is niet hersteld en, Hosannah in den hoge, dat gaat de Magic opbreken. Rashard Lewis en Dwight Howard speelden wel okay maar voor de Magic om een goed team te zijn hebben ze Turkoglu nodig. Tenzij hij niet op tijd herstelt, kijken we naar een upset in de maak.

Solide: De Nuggets en Lakers winnen zonder al te veel moeite. Die komen elkaar wel tegen in de finale. De Birdman een magere drie blocks, dat kan beter Chris. Je hebt nog zes wedstrijden om boven de dertig te komen. Kom op.

1 opmerking:

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport