Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

woensdag 29 april 2009

[ NBA ] Silence is golden...

Ik geloof sterk dat je, als je werkelijk niets te zeggen hebt, gewoon je mond moet houden. Daarom is het al enkele dagen stil op de site die belooft dagelijks nieuws te brengen: Er was niets te vertellen. De play offs hebben hun nieuwigheid verloren en voor het grootste deel is het nu wachten op de volgende rondes. De meeste match ups lijken wel gespeeld. New Orleans 'choke-t' onder de verstikkende D van Denver, de Lakers en Cavs hebben wat rust gevonden op weg naar de finale. De andere teams? Nog niet beslist. En ik ga me na de wanvertoning van enkele posts terug niet meer aan voorspellingen wagen.

Door Tiel van den Heuvel

Portland tegen Houston is het stille wonderkindje van de eerste rondes van '09. Iedereen praat over de Bulls - Celtics match up, en terecht, als wonderbaarlijke serie dit jaar. Daar heb ik twee problemen mee. 1) De Celts spelen niet compleet. Mét KG hebben de Bulls geen schijn van kans en 2) zelfs nu vind ik de C's nog altijd het betere team. Ik voel me perfect comfortabel met de 4-2 die ik geloof ik voorspeld heb. Als Ray Allen en Paul Pierce besluiten een volle 48 minuten gewoon hun dominante zelf te zijn, lezen we niets over Joakim Noah in de krantenkoppen.

Maar Houston - Portland. Wow. In Houston winnen de Rockets hun twee wedstrijden met een totale marge van vier punten. Portland reageert op de enige goede manier: Thuis overtuigend 'ownen' (grote ALS in het vooruitschiet). Als (jip) de Blazers de uitwedstrijd weten te winnen en de series op 3-3 gelijk trekken, kijken we mogelijk naar de spannendste 'game seven' van de eerste ronde. Als Miami - Atlanta een game zeven trekt wordt in het eerste kwart namelijk (waarschijnlijk) duidelijk wie er gaat winnen. Is Wade 'unstoppable'? Dan is de Atlantavogel snel gevlogen. Heeft hij een sterfelijke avond? Dan zien we Miami, en dat misschien wel voor het beste, niet meer terug.

Tot slot een paar vlugge alinea's over Denver. Dat is een horrorfilming in wording, als je de Los Angelas Lakers bent tenminste. De Nuggets hebben een record geëvenaard in NBA play off historieboeken: Ze versloegen de New Orleans Hornets met, *slik*, 58 punten. Dat is ronduit genant als je in het reguliere seizoen speelt. In de NBA play offs is het alsof je in het eerste kwart op je rug gebonden wordt en de tegenstander besluit in een kring om je heen te gaan staan en je om beurten in je gezicht te pissen.

Verder: Heeft iemand Chris Paul ooit zo gefrustreerd en zo slecht gezien? Volgens mij vertelt elke minuut die hij tegen Chauncey Billups speelt hem een verhaal: Je bent een heel eind, maar je moet nog zó veel leren. Harde defense, veteranenfoutjes, weten wanneer je het moet overnemen en vooral wanneer je (welke) teamgenoten op gang moet krijgen. Billups geeft Paul les op élk vlak in het beroep dat pointguard is. En wees eerlijk: Had je dat verwacht? Ik niet.

Na de kloppartij bestaat er aan dit adres geen twijfel over dat de Nuggets deze ronde winnen. Worden de Lakers bang? Ik denk het wél eigenlijk. Denver schiet het drietje, is 'hard' inside en erg onvoorspelbaar. Dat wordt leuk, mocht het gebeuren. Tot die ontmoeting is het genieten van Birdman, Billups, Melo en the gang.

Powerforward.nl is vernieuwd beste mensen. Ga er eens kijken voor de volledige blog van de vorige keer en voor een heerlijke foto van uw auteur. Carnaval en een doorkomend baardje vormen een gouden combinatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport