Deze site verhuist naar www.hoopinie.nl. De artikelen op die site zullen langer zijn, met méér mening en hopelijk méér discussie. Verhuis met me mee, laat weten wat je van de nieuwe site vindt. Vrijdag gaat, als het goed is, het eerste artikel online.

Groeten,

Tiel van den Heuvel



Doorzoek deze site
Aangepast zoeken

maandag 11 januari 2010

[ NFL ] Seizoen over voor New England Patriots

Ik heb me het team wel gekozen zeg. Toen ik in het begin van het vorige NFL-seizoen de Patriots koos als favoriete team, kwam ik binnen na een jaar waarin de ploeg één finale verwijderd was van een perfect seizoen. De mogelijkheden, en daarmee de verwachtingen, van New England waren eindeloos. Toen knapte Tom Brady's knie, het seizoen 2008 leek lang. In 2009 was Brady relatief gezond maar bleek de Pats' defense te zwak om een kampioenschap mee te bouwen. Elk sprankje hoop dat fans, waaronder ik, hadden voor februari stierf toen Wes Welker neer ging. Gisteren mochten de Baltimore Ravens met het off season-bijltje hakken. Het was weer geweldig, Patriots.

33-14 tegen de Baltimore - fucking - Ravens? Werkelijk mannen? Van mijn wildcard-ronde picks waren de Pats de enige die ik zeker dacht te weten. Worden we niet al een week lang doodgegooid met 'New England verliest thuis geen play off games'? En het klopte: Sinds '78 waren ze in eigen huis ongeslagen. En nu gooien ze er een ramp tegenaan waar een blinde nog pijn in zijn ogen van zou krijgen.

Verder alle credits aan Ray Rice: Die man speelde een spijkerharde game en zag zich beloond met twee TD's. New England had geen schijn van kans tegen de running back. Het was niet alsof Rice ingewikkelde routes liep: Superieur blokken van de mannen in de O-lijn gaven hem rode lopers. De Ravens hadden het slimme plan om Joe Flacco vooral niet de 'go-to guy' te maken. Joe gooide maar tien passes, waarvan vier 'on point', en presteerde zo beter dan Tom Brady.

Zou er waarheid zitten achter de baby-theorie, die zegt dat Brady slecht slaapt nu zijn lekkere vrouw mamma is geworden? Baby's huilen als ze honger, slaap, honger en slaap, zin in iets, zin in honger, etc. hebben. Dat moet Brady wakker houden, right? Hij zag er in ieder geval slaperig uit tegen de Ravens: Hij werd drie keer gepickt en verloor de bal ook nog eens bij een fumble. Randy Moss werd niet eens gedubbeld: De Ravens blitzten Brady als bezetenen, van alle hoeken. De mannen voorin bij de Pats wisten een sack nog vrij regelmatig te voorkomen maar Brady reageerde niet op tijd: Moss had 'slechts' vijf receptions. Op zich niet erg omdat hij meestal lange plays maakt. Maar als Julian Edelman en Kevin Faulk geen van beiden veel méér ballen vangen, is een wedstrijd zo gespeeld.

Het trieste is: Denk het eerste kwart weg en de Pats zouden er komende week gewoon weer staan. Dit is waar gebeurd: Ik was al de hele dag zenuwachtig en 'psyched' om de mannen te zien gaan. Ik ga voor de tv zitten, m'n vriendin begint over m'n awesome baard te zeiken. Dus ik denk: Effe scheren voor de wedstrijd 'echt' begint. Misschien dat ik een veldgoaltje miste, maar dat zou ik wel overleven. Ik kwam vers geschoren terug in een reclamebreak en vroeg m'n vriendin (ook waar gebeurd) of ze al 'Touchdown... RANDY MOSS!!!!!!!!' had gehoord. Dat had ze niet, dus ik denk: 0-0. Blijkt dat mevrouw niet op had zitten letten en twee zespunters van Baltimore had gemist. Moet ik meteen zeggen: De SIMS © is ook wel interessant. Als je vrouw bent...

Pluspunten: Randy Moss zag er geïnteresseerd uit en Bill Belichick heeft een half jaar de tijd om een systeem rond Edelman én Wes Welker te verzinnen. Als ik een positieve noot uit Welker's blessure moet halen is het dat Edelman de kans heeft gekregen te laten zien wat hij kan. Ik kan me niet voorstellen dat hij volgend jaar geen vast nummer in de aanval van New England is.

Maar het jaar van de Patriots is voorbij, ik ben weer volledig 'neutraal' in de play offs en daarom fan van de Cardinals. Ik kreeg vorig jaar in de play offs al een zware mancrush op Larry Fitzgerald en die man kilde gisteren wéér, ditmaal tegen Green Bay. Met de Cards, Jets en Cowbows had ik overigens drie voorspellingen goed. Dat moet een record zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zijn benieuwd naar je reactie! Wat vind je van de artikelen, van de site? Wat is er goed, maar vooral: Wat kan er beter?

Team AmerikaanseTopsport